torsdag den 10. december 2015

Alle mine små venner

De har det godt, alle disse dyr, jeg deler mit liv med;
 Ragnhildur den stolte - vores gode Hane, der bærer et kvindenavn, fordi vi først troede, han var en Høne. Da vi hørte det første kykkeliky, fik han et ekstra navn; Urheim. Men han er en stolt, godmodig, viis og stærk Raghildur.
 Aften havregryn på trappestenen ; Rollo og Filippa - mor og datter.
 Og på den anden side af trappestenen; Raghildur, der ivrigt fortæller og viser de damer, at her er der mad. Carmen, Ghita, Elvira og Kajsa....Men der mangler jo nogle...  ?
 Dér var Carsten - allerede på pinden, hun er en dame der går tidligt i seng og hun er ikke den første til at springe ud af Hønsebo om morgen. Men der mangler stadig nogen...Jo, der mangler Betram, Karl Oscar og Milton, de 3 smukke Haner. De er blevet givet til en mand fra skoven, der ville slagte dem og spise dem til aftensmad. Alt er godt.
 Fanny og Bosse. Fanget i  et øjeblik, hvor de ligger stille og roligt sammen, noget der ikke sker så tit, da Bosse er ret vild og synes de skal slås hele tiden, hvilket Fanny synes er totalt barnligt og som hun bare er alt for moden til. Måske denne stille fred, skyldes de er sammen om noget vildt forbud - at have sneget sig op, det eneste sted de ikke må være...I min seng.
Alt er fint.
Smukke Watson, der bor i sit bur med egen have, der oppe i skovbrynet. Altid møg beskidt, for han elsker at grave hemmelige huler og bliver så glad, når Hønseflokken kommer forbi på visit.
Alt er som det skal være.
At det er hyggeligt og berigende at have dyr, det er en af de nye oplevelser, jeg er blevet givet, efter jeg flyttede helt her ned, til Udkanten af Danmark.

23 kommentarer:

  1. Hvor er de søde, alle dine dyr …

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg synes faktisk du har helt ret :)

      Slet
  2. Jeg tror dyr er gode for mennesker. Dejligt at alt er godt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du har ret, dyr er gode for mennesker :)

      Slet
  3. Dyr er bare så berigende! Jeg elsker mine dyrevenner :-) Hvor er Watson fin; ham synes jeg ikke jeg har set før. Jeg er ret vild med alle slags gnavere!
    Hav en god dag i skoven, Miri!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er en rigtig dyreven, det oser ud af din blog :) Watson har været her siden sommeren- han skulle aflives fordi den skole han lige var blevet født på, skulle på sommerferie..Det kunne jeg ikke bære, så der kom en kanin til skoven :)

      Slet
  4. Det er nogle skønne billeder - og dejligt at læse om dit liv med dyr :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Gitte. Der er stadig en stille undren hos mig over at jeg har alle disse dyr :)

      Slet
  5. Dejlige billeder af dine dyr, jeg tror i hygger jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør vi skam, vi hygger og jeg gør mit bedste for at give dem et godt liv :)

      Slet
  6. Hold op en flot hane - ham må de da stå i kø for at charme, de fine hønedamer :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Han er så fin og god - og passer så godt på sine Damer :) Jeg ville ellers ikke have en hane, mente flokken godt kunne selv, og det kunne den, men Ragnhildur tilfører den nu noget spræl og liv :)

      Slet
  7. Sikke en skøn flok af logerende! Jeg er vokset op på landet, og her nåede vi både at have hund, katte, høns, kaniner, undulater og guldfisk. I dag 'nøjes' jeg dog med to katte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op hvor du havde mange dyr- kan godt forstå, det føles som "nøjes" med bare to katte :)

      Slet
  8. Det er en glæde at følge med i dine dyrs hverdag også. Herlige navne til hver og en.

    SvarSlet
    Svar
    1. Herligt Eva :) Jeg må jo skrive om det der er omkring mig, og til det, hører også disse dyr med de mange navne :) Faktisk har de "gamle" hønsedamer jo dobbelte navne....

      Slet
  9. Det er dejligt med liv omkring sig, og nyde stilheden sammen med dem. Det er så berigende.

    SvarSlet
  10. Hvor jeg nyder at læse om alle dine dyr, og kigge dine flotte billeder!
    Kaninen er altså kær, der er ikke noget som hvide dyr der elsker at grave i jorden<3 Vi havde engang samojede der hed Stjerne, men manden døbte hende mustafa, hun lettede også ben;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mustafa - hi hi :) Dejligt du synes det er fint at vi taler lidt om dyr og viser mange billeder :)

      Slet
  11. Vidunderlige billeder. Hvis jeg var en høne, ville jeg gøre rigtig meget for at komme til at dele hønsepind med hanen Ragnhildur:) Og hvis jeg var en høne, ville jeg allerhelst bo i dit dyre-paradis, sikke et fantastisk liv. Så kunne man gå der og gokke dagen lang, og småspise af det jorden havde at byde på, mens man kiggede på himlen eller skoven, og vide at hende den mærkelige dame inde i huset, ville smide havregryn ud på et tidspunkt, og alt ville være såre godt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Hvor skriver du dejlige ord til mig, den mærkelige vinkedame fra skoven - ha ha :)

      Slet
    2. Og jeg tænker ofte, at de høns har det dejligste liv, en høne og en hane overhovedet kan have :)

      Slet