onsdag den 16. december 2015

En lille JuleFryds pause

Pauser er vigtige. I denne juletid kan du forkæle dig selv med enkle midler, der skal ikke så meget til, før du føler dig ekstra juleforkælet;
 Prøv at brygge dig lidt kardemomme kaffe, ren julestemning. Jeg åbner et par kapsler og hælder dem i mit kaffefilter sammen med kaffen og brygger dem som jeg plejer- men hvilken julesmag :)
Pausen kan så yderlig juleficeres  med dadler, hvorfra stenen er erstattet med marcipan..Denne marcipan kan eventuelt tilsættes lakridspulver eller appelsinskal...Måske kunne hele herligheden dyppes i flydende chokolade..Men det kræver måske en lidt længere pause :)
Pauser er vigtige.

16 kommentarer:

  1. Sikke nogle julelækkerier, gode tip jeg tager til mig:) Og inden i dadlen kan man også putte en smuttet mandel sammen med marcipanen, det smager også himmelsk. Dog skal man huske at fortælle det til sine gæster, ellers sidder de alle sammen og spytter mandler ud, i den tro, at det er daddelsten;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ :) Tak for et tips der kun kan forøge denne lækkerheds lækkerhed :)

      Slet
  2. Skøn pause, der får mit mundvand til at løbe:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Herligt - mundvand er godt at have :) Holder selv pause med kaffe og brunekager... December fryd :)

      Slet
  3. Mmmmmmmmarsipan!!!!
    Og kardemommefrø i kaffen høres nydelig ut. Det har jeg aldri smakt før.
    Etter jobb i dag, hadde jeg en venninneavtale, og da jeg kom hjem hit, etter gåtur i regnvær, hadde min mor bakt krydderkake. Nå nytes den til en kopp varm te.
    Ha en fin kveld, Miri.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må du prøve Sylvia, det smager altså godt :) Og du kan godt bruge stødt kardemomme, men det smager ikke lige så godt. Dejligt at blive forkælet efter en regnvejrtur,:)

      Slet
  4. Hold da op, sikke nogen hyggelige pauser du holder. Mummenum.
    På mandag, når jeg igen kan trække vejret, så vil jeg prøve sådan en pause.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du må virkelig holde mange pauser når din ferie endelig er begyndt :)

      Slet
  5. Dejlige tips til pauserne. Pauser der altid skal være plads til, ikke kun her i julen.

    En tanke der prikkede til mig da jeg læste dine vise ord og gode tips.
    Det der har været med til jeg i dag har en diagnose der hedder kronisk udbrændt, er fordi jeg glemte disse pauser, både på arbejde og på hjemmefronten. Det er 1 af tingene, ikke kun den "glemte" pause.
    Rygere har flere pauser end ikke rygere, dog vil jeg fortsat være tidligere ryger. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også været der og jeg ved godt, at det ikke kun er de manglende pauser, men de ER vigtige..Og alle skal skabe sig til til dem. Undersøgelser viser jo også, at mennesker arbejder bedre, når der har været holdt pauser. Men lige meget hvad, vi må da skabe os et liv, hvor der er tid til pauser!

      Slet
  6. Åh, jeg elsker duften af kardemomme. Den skal da i mit julepotpurri, så hele huset kan dufte.

    SvarSlet
  7. Åh, jeg elsker duften af kardemomme. Den skal da i mit julepotpurri, så hele huset kan dufte.

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide :) Dufte hører også julen til :)

      Slet
  8. Dadlar och marispan låter ju riktigt gott :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det også Sandra, SÅ godt :) Jeg elsker marcipan :)

      Slet