fredag den 18. december 2015

Fredag

Jeg er som bekendt i den uheldige situation at gå rundt uden et lønarbejde. Men ugedagene er alligevel forskellige for mig, ingen dage er ens. Fredag har sin helt egen stemning af afrundning, forventning, håb og forkælelse.
Fredagens buket er Juletulipaner. En gave fra min søde ÆldsteDatter. Jeg har rystet jorden af dem og bare sat dem i et tomt Tahin glas, støttet af lidt mos fra haven. Jeg er ret fornøjet med den enkelhed, dette lille blomster arrangement udstråler, som det står der på mit køkkenbord.
God Fredag :)

10 kommentarer:

  1. Straks jeg så dine fine juletulipaner fik jeg en indre glæde/varme - De spreder julestemning og indre ro.
    Dejligt dine dage er forskellige, det er en vigtig beslutning du håndhæver, det glæder mig.
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er også søde :) Min mor købte altid dem , så de stod klar den 24.12 :)
      Håber du også forkæler dig selv med lidt blomster :)

      Slet
  2. Hvor er det smukt - jeg elsker også denne enkle måde, hvor man bare sætter løgene i et glas. Det har jeg gjort med en hyacint :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så skønt med disse løgvækster, de kommer med deres egen madpakke, så vi kan sætte dem i glas, på smukke fade, eller hvad vi nu finder på :)

      Slet
  3. Jeg håber for dig, at du finder et job. Jeg har det på samme måde med ugedagene, for når man er selvstændig som jeg, glider de også lidt sammen. Men fredagene har stadig den dér forventning, som du nævner... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mia, det gør jeg også- håber på et arbejde, så jeg kan få en løn :) Dagene glider heldigvis ikke sammen for mig, for jeg mærker at hver dag har sin egen energi. At være selvstændig, må kræve stor disciplin - at kunne holde fri og ikke arbejde hele tiden.

      Slet
  4. Fredager er noe helt spessiellt, om man har jobb eller ei. Det er starten på helgen. Uansett!!!!
    Det er riktig flott det du har gjort med dine tulipaner. Som Madame, gjør jeg også slikt med hyasinter.
    Ha en deilig helg Miri
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber også du får en skøn weekend, hvor du har tid til at dufte til hyacinterne :)

      Slet
  5. Det er allerfinest med sådan et enkelt arrangement.
    Jeg er meget glad for mit lønarbejde (ikke mindst for lønnen og pensionen....), men jeg undrer mig til stadighed over, hvordan det er blevet sådan, at man stort set ikke har et ordentlig liv, hvis man ikke har et arbejde. Hvor ville det være dejligt, om man kunne dele det arbejde, der er til rådighed. Så kunne vi alle få glæde af det at have et indholdsrigt arbejde og ingen skulle løbe alt for stærkt mens andre bare gerne ville "være med".
    Jeg nyder at høre om dit liv og dine hverdage i skoven og føler, at jeg får skuldrene lidt ned, hver gang, jeg er på besøg her på bloggen. Det er dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er altså sært som vi har fået skabt os et meget skævt samfund, hvor der er så megen ulighed.
      Jeg er meget glad for at du får den følelse når du kigger her forbi, jeg holder også meget af dine besøg :)

      Slet