tirsdag den 8. december 2015

Frokost

Jeg klipper i gamle blade, tager ud hvad jeg tror jeg får brug for og hvad jeg bare ikke kan lade være med at gemme. Jeg har en trang til at rydde ud, i disse dage, skabe overblik og plads. Sikkert fordi der er områder af mit liv, der er uoverskuelige og uden for min kontrol, så kan jeg da altid få en vis følelse af overskud og styring ved at rydde op i bøgerne og få orden på skufferne.
Jeg er en kvinde der altid kan spise. De mennesker der fortæller de havde så travl at de glemte at spise.....  !!!!!   Jeg kan slet ikke forholde mig til det - jeg kender slet i den tilstand :)
Så frokost midt i det hele; en rest græskarsuppe med grønkål, dampet broccoli med sesam, olivenolie, citron og salt , dertil en god gnavebolle.
Rester fra gårdagen er skønne som frokost :)
Til kaffen :)
Kaffe skal der til og gerne flere kopper og rigtig rigtig gerne med noget sødt til.
I disse dage er det den rene og skære luksus, da kagedåsen er fuld af de dejligste kager, vi bagte i Søndags. Ren julefryd.

6 kommentarer:

  1. Glemme at spise? Heller ikke her. Selv midt i min influenza i efterårsferien stegte jeg en and :)

    Din frokost ser så lækker ud. Meget inspirerende for mig, der er lidt mere voluminøs med maden, men gerne ville det skønne, enkle. Når det lykkes, tænker jeg på dig.
    Skål i kaffe, som er det vigtigste!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ , hvor herligt - at stege and midt i sygdommens kval :) Men det er også vigtigt at få noget nærende, når man er syg :)
      Skål ! Jeg tænker jeg heller må brygge en ekstra kop og sende dig en tanke - knus herfra skoven :)

      Slet
  2. Hvor er det pudsig. Når jeg har tid, der skal udfyldes, tid hvor jeg er i et vadested, så bliver der også ryddet op i gemmerne.
    Selvfølgelig skal der mad og drikke til, både hoved og mellemmåltiderne skal overholdes, har det på samme måde. Bliver helt lækkersulten efter suppe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vejret kalder også på suppe og gerne med godt brød til :)

      Slet
  3. Jeg er fuldstændigt betaget af det sidste billede med elgen og kaffen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) De smager iøvrigt ret godt og jeg kommer til at spise for mange..Men PYT ! det er kun jul en gang om året - ha ha :)

      Slet