torsdag den 3. december 2015

Skal vi ikke aftale det ?1

Jeg nyder at pille herdagens nips ned, smiler lidt af, hvor meget jeg åbenbart har sat op her og der, i kroge og hjørner, især med tanke på at jeg selv mener jeg ikke er til voldsom meget nips. Her blev lidt mærkeligt blankt, lidt tomt..Men det var en kort oplevelse; for så kom al julepynten frem og bredte sig i hver en krog, i hvert et hjørne- så var alt som det plejer, bare med julestemning.
Lad os gøre vores bedste for at gøre denne Torsdag den 3.December til en rigtig god dag, og med det mener jeg en dag hvor glæde fylder i vores hjerter og vi lader den strømme ud og smitter de mennesker, vi møder på vores vej gennem denne regnvåde, mørke dag i December. Hmm- kan måske være lidt af en opgave, men vi gør det bedste vi kan og et smil til buschaufføren - det kan vi vist alle magte. Smil- det smitter.

15 kommentarer:

  1. Jeg så på Facebook et sted: "Jeg vælger at være glad, for det er så godt for mit helbred". Det er så sandt, som det er sagt og ja, heldigvis er det noget, der smitter... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror virkelig det gør en forskel- at vi bestemmer os for at være glade. Måske det kan føles lidtkunstigt i begyndelsen, men så bliver det en slags vane :)

      Slet
  2. Ja, jeg er helt enig med deg Miri.
    Og jeg som jobber i butikk, bør være det!
    Jeg forsøker alltid å gi noen ekstra ord på veien til mine kunder. Kanskje snakke litt om vi har tid. Og jeg elsker å le når jeg er på jobb.
    Et annet sted jeg jobbet tidligere, hadde vi plakater på pauserommet, der det bla stod: redd dagen for kunden!
    Kjekkt å starte dagen med å opplyse seg selv om hvordan man skal være.
    Min mor pynter til jul. Og jeg bare nyter det.
    Ha en herlig dag Miri.
    Stor varm klem fra meg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg oplever meget ofte i Danmark, at butikspersonalet er møg sure og uhøflige..Ofte føler jeg som kunde, at jeg bare er til ulejlighed..Så godt du giver dine kunder et smil og en god snak - bravo, søde du :)

      Slet
  3. Jeg elsker at møde dagen med et smil, min kropsattitude er altid med smil, og det siger alle jeg møder på min vej, selv når jeg har allermest (ondt). Smilet dæmper nemlig smerten.

    Skidt pyt det regner, det er lunt og hyggeligt indenfor, og det vil jeg nyde i dag. Skal dog lige en tur hen og stemme, og det til hele 2 ting. Begge stemmesedler er "Ja/Nej" - Det bliver til et af hvert fra min side, og nej ikke fordi jeg er "vægelsindet" ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du tapper og sej ! Og jeg ser i dag, at det blev nej/nej :)

      Slet
  4. :-))))
    :-))))
    :-)))
    Rigtig glædelig torsdag:-))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Og forrygende Fredag til dig, sødeste Anette :)

      Slet
  5. :D :) <l:o) - Mange Store Smil herfra i dag, til dig, Miri, til alle der kommenterer her på din blog og til alle jeg møder i dag! :) (og så må jeg hellere lige komme ud og købe dagens julebolle ;p )

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak :) Og i morgen skal jeg købe en juleboller !!!
      :)

      Slet
  6. Fik ikke skrevet her igår, men så fortsætter jeg bare smilet ind i dag med - smil smitter og det er skønt at sprede dem som ringe i vandet :)
    Håber du får endnu en skøn og smilende dag søde Miri.
    Smil fra Karina Viki

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du skriver i dag :)
      Her har det blæst og regnet og det har ikke været nemt at smile..Men nu er jeg hjemme i varmen med kaffe og lidt godt samt dejligt selskab- så kommer smilet og glæden :)

      Slet
  7. Jeg kommer til at storsmile af din kommentar, søde Annette. Du er så kreativ!
    Og du, kære Abildjyde, jeg holder også meget af dine kommentarer, altid. Rigtig god bedring til dig!
    Og du - kæreste Miri:) - hvilke fine fotos og digte, du har sendt ud til os, de sidste dage. Du er så go´! Af hjertet tak:)
    Dagen i går, blev dagen hvor jeg mødte mange smukke mænd på min vandretur i byen. Det var ikke så svært at lade være med at smile! Men det synes jeg aldrig, det er. Alligevel er det utrolig godt at minde hinanden om det.
    Jeg tror, det var Mother Teresa, der sagde: Love begins with a smile.
    Rigtig god dag til dig, Miri og jer allesammen:)
    Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak sødeste laila for dine altid skønne kommentarer :) Jeg glædes med dig over alle de smukke mænd i byen :)

      Slet
    2. Tusind tak Laila, og hvor lyder det godt du har mødt så mange smukke mænd.

      Slet