tirsdag den 15. december 2015

Tanker om at blogge

Jeg har lært noget om mig selv i mit lange blog liv - ja, jeg har lært meget, men en af de erfaringerne jeg har gjort mig er, at jeg må blogge yderst regelmæssigt, eller mister jeg mit blogflow.
 Men et er hvad jeg ved,  noget andet er, hvad jeg så gør.....
Men lidt er bedre end intet :) Så nogle indlæg her og der, uden så mange ord, vil nok være faste punkter i den kommende tid.
Tid. Døgnet har 24 timer, det er ens for alle. Hvad de timer så bruges til , det er meget forskelligt for menneske til menneske. At tænde et lys, sidde og kigge lidt på det, er ikke spild af tid- det er tid givet godt ud.

9 kommentarer:

  1. Kjære Miri
    Det skal være en glede å blogge. Og man skal ha tid til det også.
    Jeg har ikke blogget så ofte de siste mnd, men det er det jo også en grunn til, men jeg gjør det så ofte jeg kan.
    Det er hyggelig. Og det er fint å holde kontakten med dere andre der ute også.
    Verdien av tid kan variere fra person til person. Har man dårlig tid, flyr den avsted, men venter man på noe/noen, går tiden så sakte. Og hva man fyller den med, er jo også personlige valg.
    Ønsker deg en herlig førjulsuke.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig skal bloggen kun leve, hvis du føler glæde ved at have den. Tid er en mangelvare for mange mennesker, der fyldes så meget i de 24 timer, så det kan være svært at nå det hele, der er så meget vi gerne vil.
      Ønsker dig nogle gode dage fyldt med glæde og forhåbentlig får du også lidt juleferie :)

      Slet
  2. Åhh, hvor jeg kender den med manglende blogflow... synes der bliver længere og længere imellem mine egne indlæg. Ikke at ideerne og oplevelserne mangler, jeg når bare aldrig til tasterne. Måske jeg skal følge din vej, og blogge med færre ord - savner jo lidt mere liv på bloggen :)
    Skøn stage at kigge på lys i, ren julestemning :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den lille stage er mig kær, den er en gave fra min far, som døde i 1999, bare 53 år gammel. Jeg oplever i hvert tilfælde, at det gavner mig at være på, ikke hiolde pause. Jeg får en slags tvivl om det jeg vil dele overhovedet har relavans nogen, hvis jeg holder mig væk for længe :)

      Slet
  3. Dine indlæg har altid mening, - mange eller få ord til trods.
    Min tid er desværre ikke til at sidde og kigge på en flamme lige nu. Der synges i mange timer ud over de mange timers arbejde. Men det giver også stor glæde (altså mest det at synge....)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva - dejligt at høre :) Jeg ved godt de færreste har tid til at kigge ind i en flamme..Men måske man kunne skabe bare 3 minutter til at kigge lidt på den :)
      Det er dejligt dit travle liv er fyldt med glæde- det er sådan det skal være :) Og nu kommer der snart lidt ferie :)

      Slet
  4. Det er dejligt når der kommer et par ord, en overskrift med nogle dejlige billeder.
    Nyder hvergang der er indlæg, uanset. Få ord kan betyde meget for modtageren, et billede kan mærkes.
    De 24 timer bruges forskelligt - om det er at kigge på flammen, et dyr, himlen, eller hvad der lige fænger er vidunderligt, det er der brug for. Præcis som jeg har brug for at lukke øjnene og finde ro over middag, gerne med en stemme i øret der giver lidt vejledning.
    Jeg ville også gerne skrive lidt hverdag, men koncentrationen er der ikke, sådan er det bare.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Tror det at blogge sikkert svinger op og ned, lige som så meget andet i livet. For mig må der bare være en rutine for ellers glider det ud. Men heldigvis er vi forskellige og alle finder deres egen måder :)

      Slet