tirsdag den 1. december 2015

Traditioner

Traditioner er betydningsfulde for mig, fordi de er med til at markere årstiderne skriften og det sted jeg befinder mig i mit liv. Mine traditioner gennemgår hele tiden en udvikling, mange traditioner bliver opløst, fordi de ikke har en betydning for mig mere og nye kommer til, fordi jeg føler et behov for at skabe dem.
Julekalender. Nu for andet år i træk, så må den vidst være grundlagt som en juletradition. LakridsJulekalenderen - hver eneste morgen fra den 1. til den 24. December nydes et stykke udsøgt lakrids FØR morgengrøden - ren nydelse, ren forkælelse, ren julefryd.

16 kommentarer:

  1. Sikke en god tradition :-) Jeg synes også at traditioner er vigtige, og jeg indfører også nye henad vejen ... Måske skulle jeg overveje en lakridsjulekalender ;-)
    God tirsdag til dig, Miri!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan kun anbefale den :) Eller en anden lækker forkælelses kalender :)

      Slet
  2. Havde for nogle år siden, en teori om "rand mig i traditionerne", de var stressende og helt ude i hegnet. Dog var julen/December en måned der ikke måtte røres.
    I dag har jeg skabt nye traditioner gennem året, fået de gamle ned, dem der stressede, og fået åbnet nye, hvor jeg bare kan gøre det som jeg ønsker.
    Er vild med din tradition i december. Jeg er bagefter, der kommer en forklaring senere i dag. Glæder mig allerede til at åbne min julekalender fra John Bülow, det er første år, og bliver ikke sidste, helt sikkert. Så for mig kommer nye traditioner til, og jeg glæder mig, for de bliver tilpasset til mit liv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det var godt at du stoppede op og begyndte at at stoppe de traditioner, der stressede dig. Vi er altså nød til at være omhyggelige med hvad vi bruger vores liv til. At glæde sig, det må være et fint parameter for en tradition :)

      Slet
  3. Fantastisk tradition:-)
    Nyder at læse dine indlæg - starter hver dag med at se om der er nyt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor er det dejligt at vide :) 1000 tak for at fortælle mig det. Nu gav du lige lidt brændstof til at blive ved :)

      Slet
  4. Uha, den kalender har vi også her på mit arbejde, to stk. endda, så hver ansat får en lakridskugle hver dag:) Og om mandagen, efter weekenden, så er der tre kugler til hver, den rene lakridslykke:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhr ja, så kan I jo faktisk glæde jer til mandage :)

      Slet
  5. En slik kalender skulle alle ha!!!!
    I år er jeg uten et hjem som må pyntes, og unger/ungdom som skal ha kalender ( de har kun hatt med sjokolade)
    Derfor er det som teller mest i denne mnd for meg, å være sammen med mine kjære, og nyte den tid vi kan være sammen.
    Det er også mange ekstra timer med jobb, som betyr litt ekstra i pengekassen. Derfor står jeg på, og tenker positive tanker hver dag, så blir dette en fin julemnd alikevel, tross omstendighetene.
    I kveld skal jeg til middag hos en venninne, og har kjøpt hyasinter med til henne, som jeg skal glede henne med.
    Små ting = store gleder
    Klemmer til deg, Miri

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder i hvert tilfælde denne luksus :) At have som mål at være sammen med dem du holder af, er vel også det der burde være meningen med det hele - størst er kærligheden :) Jeg er sikker på du får en skøn måned trods meget arbejde og alternativ bolig situation, for du ejer evnen af finde glæden og du har så mange gode mennesker i dit liv :)

      Slet
  6. Hvilken fantastisk ny tradition - tror jeg vil finde en lettere forsinket en af slagsen til manden min i morgen, så må han åbne hele 2 låger den første dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød mod din mand :) Måske du også skulle forkæle dig selv med een ? Johans lakridskalender kan man faktisk være 2 om :)

      Slet
  7. Åh, det er en fantastisk ide.
    Jeg bliver helt misundelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en herregod tradition jeg der har skabt ;)

      Slet
  8. Lidt men godt,( - ikke egentlig noget, jeg plejer at praktisere, - meget, men godt ville passe bedre). Jeg ville da elske sådan en julekalender.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - nej jeg ejer heller ikke den evne, at nøjes med lidt :) Den julekalender og al det den fører med sig af , glæde sig til at åbne, nyde den lille overraskelse, nyde den ret så lækre sag - se det er en rigtig god tradition :)

      Slet