mandag den 7. december 2015

Venter

Mandag morgen og det er stadig mørkt..Tænder lys og venter på solen.
Venten. En tilstand, der kan være både fyldt med ro, inderlighed og tilfredshed, men den kan også være præget af bekymring, usikkerhed og rastløs irritation. På nogle områder af mit liv, kan jeg vente med tillid, ro og et vist mål af inderlighed. Andre områder af venten, er præget af bekymring, stor usikkerhed, nervøsitet og lettere panik.
Jeg vil trække vejret dybt, 3 gange, kigge ud på mørket og vente på lyset og når det langsomt viser sig på himlen, vil jeg gå ud og lukker alle HønseDamerne og deres Haner ud til denne Mandag i December.

16 kommentarer:

  1. Ønsker dig en dag med ro og afklaring. Det er ikke rart med venten præget af bekymring, usikkerhed og panik. Godt du har dit skønne hus, dyrene og din dejlige have. Slap du for skader i stormen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej den slags venten har et kraftigt element af afmagt og den slags ventetilstand er jeg yderst træt af..Jeg forsøger at ændre den, men det er jo langt fra alting, jeg (man) selv kan gøre noget ved.Jeg slap for skader ! Heldigvis:) Her er dog meget meget meget vådt, jeg har fået egen sø :)

      Slet
    2. Egen sø - måske snart også med ænder :-) Godt du slap for stormskader! Krydser fingre for din venten ...

      Slet
    3. Det kunne være så hyggeligt med ænder , datteren vil meget gerne :) Hun ville gerne fylde haven med alverdens dyr :)
      Tak, søde Gitte, det er sørme utroligt at jeg ikke kan få et lønarbejde ! Vildt belastende og angstprovokerende tilstand.

      Slet
  2. Håber du kan tøjre den indre uro der skure. At dine hønsedamer og haner kan give dig lidt mod på at gribe pennen evt. selv tage turen til bestemmelsesstedet med indholdet, frimærket er ikke det samme, måske er det pr. mail i dag.
    Uafklaret hed påvirker meget, det giver uro trods mængden af værktøjer, der skulle modvirke dette. Taler af erfaring.
    Pas på dig selv, det er kun dig der kan gøre det. Sender dig varme/kærlige tanker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde du :) Jeg gør hvad jeg kan for at finde mig et job, men intet har vist sig og det skaber voldsom uro og nervøsitet for fremtiden..Mens jeg "venter" forsøger jeg at leve et godt liv :)

      Slet
  3. At vente på lyset, er virkelig noget der gør venten til en fryd. Jeg fandt et citat, som i den grad siger noget om den balance vi alle sammen prøver at finde her i livet:


    "Vi har for mange mennesker, som lever uden at arbejde, og alt for mange, som arbejder uden at leve."

    citat af Charles R. Brown

    Og jeg må nok sige søde Miri, at du lever og deler ud af dit liv, så jeg ofte sidder og drømmer om at have din evne til at glædes over livet og få det bedste ud af al ting. Knus til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Kloge ord..Som så meget andet i vores del af verden, er goder ulige fordelt. Jeg takker for dine ord, søde Helle :)

      Slet
  4. Alt godt kommer til den der venter! Sådan sagde min skønne mormor altid, og på mange måder har hun haft ret - så jeg håber for dig at noget godt også kommer til dig, og gerne snart :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak sødeste Karina :)
      Godt at have haft en mormor fyldt med kloge ord :)

      Slet
  5. Mon ikke solen skinner hos dig nu ...? Det gør den i hvert fald her, og det gør godt! Du har ret i at der er forskellige ventesituationer. Det oplever vi vist alle livet igennem. Jeg håber for dig at du snart ikke skal vente på at få et arbejde. Du skal da bare have et arbejde :-) Og så håber jeg at solen skinner på dig lige nu - og at du nyder det!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Jov, da du skrev i går, havde jeg det skønneste solskinsvejr og det nød jeg :) Nu er det gråt og små byger af finregn kommer forbi. Venten er en del af livet og noget er bedre at vente på end andet .. Jeg takker meget for dine ord :)

      Slet
  6. Jeg har valgt å legge usikkerhet og bekymring til side, og bare fokusere på det positive. Og alt det som venter meg i fremtiden.
    Jeg tar en dag av gangen, og planlegger ikke noe. Men jeg ser fremover med drømmer som kanskje kan bli til virkelighet, en dag!!!!
    Jeg skal slutte å være usynlig ( som jeg har følt meg lenge ) og vil skinne litt for andre.
    Det er lov til å ha en dum dag, men heldigvis har jeg få av dem. Kun i dag startet dagen litt dumt, men det rettet seg utover dagen.
    Må også din fremtid se lys og fin ut, med masse glede og fine dager.
    Varm klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Du gror og udvikles i disse måneder Sylvia, det er spændende og inspirerende at følge med din udvikling, sådan her på sidelinjen og mellem ordene :) Lad os håbe vi begge for det fedeste 2016 :)

      Slet
  7. Nogen gange er det jo ærgerligt, at man ikke ved, hvad man har i vente, - så man kunne glæde sig lidt mere. Andre gange er det selvsagt ikke. Jeg ville gerne være bedre til bare at være i nuet. Man har jo i virkeligheden så mange bekymringer, der aldrig blev til noget... :)
    Jeg håber, din venten vil ende med glæde. Og solen kan man jo altid regne med. Den er der. Også når vi ikke kan se den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er enig ! Der alt for mange af vores bekymringer, der ikke bliver til noget og så har vi gået og spildt vores tid med at bekymre os. Bla derfor må vi leve i nuet, gribe det ene øjeblik efter det andet og leve med en tillid til det hele nok skal gå. Tak for dine ord, søde Eva :)

      Slet