onsdag den 20. januar 2016

Et must i Januar

Karse.
Karse er så godt for kroppen, fyldt med sunde vitaminer og mineraler, men karse er også meget gavnligt for sjælen- du strør lidt frø, sætter dem lyst og lunt - bliver belønnet med en grokraft og grønhed, der kan få et vinterhjerte til at længes efter vår. Karse smager heldigvis også forrygende godt. Jeg planlægger allerede en salat af gulerødder skåret i tændstik tykke strimler, rød
peber skåret lige så, vendt i en kraftig olie/eddike dressing med sennep og hvidløg og hele herligheden skal så drysse med karse.
Karse. Januar og karse hører sammen hjemme hos mig.

14 kommentarer:

  1. Det lyder dejligt, så det må prøves.

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt :) Og det er altså bare godt at få noget til at gro :)

      Slet
  2. Krasse är en tacksam liten växt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tænk den bare kan gro hvor der er lidt fugtigt og varmt :)

      Slet
  3. Ih, tak for reminder - at følge karse er sjovere end det faktisk er, at spise :D
    Og det er ellers også rart.
    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ, forstår din tanke :) Og man får 100 % succes med karse :)

      Slet
  4. Yeaahhhh, karse. Tænk, at man kan glemme det. Karse er så lækkert sammen med mayonnaise (og så lidt pålæg under....).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænker også æggemad med mayo OG karse her i weekenden - mums :)

      Slet
  5. Uhm,jeg synes også, dine salat lyder forrygende. Det er en lille smule uheldigt at komme til at læse om det, når man ikke har noget lækkert herhjemme ;)Men jeg glæder mig for dig, søde Miri! Det er en FRYD at plante. Jeg forstår din glæde :)
    Så i øvrigt, i en anden forbindelse, at man kan købe sådan nogen små fortællinger til børn i en pakke med karse beplantning i Danfoss Universe Webshop, til en lille penge, 50 kr. Og man kan jo også fluks gribe den idé og selv skabe underfulde fortællinger sammen med børn, mens man planter. Åh, hvor jeg savner mit gamle arbejde! Dybt ind i hjertet. Tænker, du gør det samme, Miri :)
    Dejlig dag til dig og jer alle.
    Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må også vente lidt, min karse gror ikke så hurtigt, da her ikke er så varmt :) Jo, at være med børn, giver dig meget- du får bla lov til at se verdens små mirakler på ny og husker at verden; livet er fuld af eventyr :) Rigtig dejlig dag også til dig, sødeste laila :)

      Slet
  6. Tusind tak for din hilsen ovre hos mig. Jeg skal da være bedre til at kigge forbi dig. Det er lidt sjovt, du lige skriver om karse, for så sent som forleden tænkte jeg på, at det var en god ting, at have i huset.... Må vist hellere gøre dig kunsten efter.

    SvarSlet
  7. Det var en fornøjelse :) Karse er nemlig godt at have - så kast dig ud i det :)

    SvarSlet
  8. Mums - karse er noget helt specielt, især på denne årstid. Smagen af noget friskt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Karse styrer for vildt ! Og især i Januar :)

      Slet