fredag den 29. januar 2016

Fredagsbuketten

 Franske Anemoner. Hvide. Faktisk slet ikke min buket - en gave til ÆldsteDatter, fra mig. Hun holder så meget af Anemoner, både de Franske, dem der pludselig dukker op blandt de visne blade i skovens bund og alle de arter, der trives i havens bede, både sommer og høst.
 Hvide, med den sorte midte. Men ikke bare hvid og sort, men alle de nuancer der imellem. En skønhed. Som Februar. Min måned, den måned, hvor jeg fylder år, den måned hvor 2 af mine 3 børn fylder år.Jeg bliver altid lidt nostalgisk, når Februar kommer med lys og fest- jeg mærker tiden der har været, når mine børn lægger endnu et år til deres liv. Og jeg selv gør det samme. Jeg fyldes altid med stor kærlighed, taknemmelighed og stolthed. De er gode mennesker, de 2 Februar børn af mine.
Tid. Lige om lidt har jeg en ÆldsteDatter der fylder 28 og dagen efter en søn, der fylder 30. Jeg er en heldig kvinde o taknemmelig mor. At blive mor, er det bedste der er hændt mig i mit liv.
Franske Anemoner og en tanke om tid, alder og moderskab.
Rigtig god Fredag til jer.

13 kommentarer:

  1. Dejligt indlæg Miri. Ja det er virkelig fantastisk at få lov til at være nogens mor. Og jeg elsker også anemoner. De franske er lidt dronningerne :-)
    God weekend fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak , kære Lisbet :) Jeg håber du har haft en dejlig weekend.

      Slet
  2. Hvor dejligt og livsbekræftende! Ligesom du og Lisbet er jeg også stor fan af anemoner; smukke og skrøbelige :-).
    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Blomster og børn - ren liv og kærlighed :) Håber du også har haft en rigtig god weekend :)

      Slet
  3. Den absolut største beslutning i mit liv var også at få børn - 1. Februar runder ældstearvingen 30, det er gået ubegribeligt hurtigt. Med en uhelbredelig cancer sætter jeg om muligt endnu større pris på at få lov at følge med i deres liv :) Tillykke til dig og dine :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære du, det gør mig ondt at du lider af en uhelbredelig cancer..Meget ondt. Jeg har selv mistet mange, der i blandt begge mine forældre til den sygdom - jeg h a d e r den !
      Godt at du glædes ved din beslutning om at sætte børn i denne verden og få lov til at følge dem. Tak fordi du skrev herinde :)

      Slet
  4. Dine ord fylder mig med glæde, for jeg genkender så meget i dem.
    I dag vil jeg forære mig selv en fin buket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber du købte den smukkeste buket for at fejre at Januar er blevet til Februar :)

      Slet
  5. Anmelder, nydelig blomst. Men blomster for meg må ha farger.
    Unntagen min favorittblomst Marthaliljen. Men den er hvit mot grønt.
    Min datter fyller 18 år i februar. Virkelig hvor raskt årene går.
    Ønsker deg en deilig februar mnd Miri.
    Men først, en fin helg.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Årene flyver afsted og vi må bare åbne hjertet og nyde dem :) Blomster findes i alle former og farver, så der er ynglings blomster til alle .) Håber du har haft en god weekend :)

      Slet
  6. Hvor skønne buketter - tak for du deler de gør så godt.
    Jamen dog, min søn fyldte 30 i 2015 og min yngste datter fylder 28 her om knapt 3 ugers tid.
    Tillykke til dine og til dig med dine, hvis ikke jeg lige rammer ind den dag de fylder år, så har jeg husket det. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder så meget af at dele min blomster glæde og mine tanker, så hvis de bringer glæde, er det dobbelt op hos mig :)

      Slet
  7. Ih, så fine, får lyst til at høre Ronja's anemone sang straks :)

    - Anne

    SvarSlet