torsdag den 28. januar 2016

Glimt fra en ganske almindelig Onsdag i Januar

 Onsdag kom med blæst og regn, men for mit sind og krop skal leve, må jeg ud i luften.
 Hjemme i det lille hus bruges mange tændstikker, begyndelsen til varme og lys.
 Som arbejdssøgende bruges meget tid på at lede efter, skrive om og håbe at. Tanker om fremtiden,
 En længsel efter det gode, afhængigheds skabende knækbrød. Jeg handler gerne på min maves krav.
 Dagen folder sig ud i gråt og brunt, med strejf af grønt. Lys indedøre.
 Vasketøj i vaskehuset bløde lys.
Trods Januars mørke, har vi gavmilde høns, de skiftes til at lægge små gaver af godhed og jeg takker altid inderligt, når jeg henter ind.
Hverdagen fylder mest og derfor åbner jeg mit hjerte for dens finhed.

14 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine hverdagsbilleder, jeg kom til at trække vejret helt ned i maven, bare ved at kigge på dem:) Mine hverdagsbilleder ville være et tog, et kontor, en hvid hund, en skov og en strand, og en madopskrift fra Årstiderne og blåt strikketøj, nåh jo, en flaske øjendråber til mig, og en tube salve til hundens øh, nosser;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan se dine hverdagsbilleder :)
      Hvor er det bare godt at I tog springet og fandt jeres sted :)

      Slet
  2. Jeg forstår dig. Ganske almindelige onsdage holder jeg også af. Hvor er det godt, du fryder dig, når du finder æg. Et dejligt billede du har taget af det.
    Sig mig, har jeres skov en særlig historie? Jeg tænker på, om det er et særligt kraftsted, hvor I bor?
    Bedste hilsner til jer allesammen:) Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fryder mig så ofte over de høns, det er noget af det bedste der er kommet til mig :) Jeg ved ikke særlig meget om denne skov, andet end den er en intensiv brugsskov for godset- de fælder meget..Men her er en særlig stemning på trods af den manglende respekt.
      En god lille skov :)

      Slet
    2. Tak for dit svar :) Jeg tror, jeg godt kan forestille mig, hvordan der er i jeres skov. Godt, I har den særlige stemning, gode mennesker og dyr, selvom de vilkår der er, ikke kun er rare. Godt, at dit og ældstedatters og alle dyrene og væsnernes fine kredsløb findes dér. På en måde er det et lille billede på den store verden, som den er nu.
      Blev glad for, du også kunne se vætten ! Tror jeg det er - selvom jeg skrev en oldgammel mand. Jeg tænker, du ved, hvad jeg mener.
      Jeg glæder mig for dig, Miri, og for februar og for alle dine dejlige voksne børn !
      Klem herfra Fyn og Laila

      Slet
    3. Jeg sender dig mange kærlige tanker og jeg glædes hver gang jeg ser en kommentar fra dig :)

      Slet
  3. Ps: Kan du se, der bor en oldgammel mand i stubben? Jeg hilser ham:)

    SvarSlet
    Svar
    1. JA ! Nu ser jeg ham - tal Laila for at huske mig på at se :)

      Slet
  4. PPs: Blev pludselig lidt forvirret omkring dage, men det er faktisk torsdag i dag. Og pyt: Ganske almindelige torsdage holder vi også af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi gør :) Og billederne var jo også fra Onsdag :) Jeg oplever hver dag har sin egen energi ..

      Slet
  5. Hej Miri,så fint att du deltar i min sorg,tack.
    Vilka vackra bilder du bjuder på från din vardag.
    Fint så.
    Varm hälsning Johanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) Du giver mig så meget inden på din blog. Knus fra skoven og regnen :)

      Slet
  6. Dejlig dag med billeder og ord.
    Hverdagen er endnu engang der hvor rutinerne befinder sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Spændende at du sætter lighedstegn mellem hverdag og rutiner. Den vil jeg lige tænke over :)

      Slet