torsdag den 14. januar 2016

Så meget godt i vente

Skøn overskrift  - fra en vidunderlig film om Thorshøjgård og Niels Stokholm, men jeg vælger at bruge disse ord i min beskrivelse af ugens blomst;

Perlehyacint. Står der med sine grønne opadstræbende blade, endnu med de blå perler gemt godt og trygt. Løgvækster er fascinerende, så meget liv skjult derinde i en stilfærdig brun knold. Så meget liv , der ligger i dvale og venter på de helt  rette omstændigheder for vækst. 
Jeg har sat mine 4 små løg i et glas, så jeg kan nyde de smukke rødder og livgivende løg.
At vente på noget godt, at længes, at glæde sig. At vente, oplever jeg rimlig neutralt. At længes, bærer en strejf at melankoli. At glædes sig, er fyldt af bobler og sommerfugle i maven.
God Fredag.

8 kommentarer:

  1. Det er så skønt at vente, og når det er perlehyacinter bobler det i hele kroppen.
    God fredag, og god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber du havde en god weekend :) Her var det sne og sol = glæde :)

      Slet
  2. Åhhh, jag tycker så mycket om pärlhyacinter! Och jag gläds tillsammans med dig Miri över dessa fina lökar och vilken vacker påminnelse det är om att våren väntar på oss där framme. När vi har njutit färdigt och kanske till och med hunnit bli trötta på vintern. Tills dess är det rent ljuvligt att få njuta av fina små pärlhyacintlökar. :)

    Ta hand om dig kära Miri och ha en riktigt fin helg.♥

    Kram Lotta

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber du også havde en rigtig god weekend - her i skoven blev det nydt i taknemmelighed :)

      Slet
  3. Jeg blir altid så glad over at læse dine beskeder, Lotta. Så fulde af varme og omsorg er de :)Og du kære Miri, jeg håber, at du og perlehyacinterne får en dejlig weekend! Med plads til at vokse, til glæde og frihed :) Også til dig, du kæreste Abildjyde :)
    Klem til jer alle tre - Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for alle dine dejlige ord , jeg sender dig knus og varme tanker :)

      Slet
  4. Dejlig filosofi over ord.
    Ja, der er meget godt i vente. Perlehyacinter er et skønt billede på det. Jeg vil købe nogen i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg mærker altid at Januar kalder på disse løgvækster :) Håber du fandt nogle fine små knolde af forventnings glæde :)

      Slet