tirsdag den 12. januar 2016

Strikkerier

 Trøjen, jeg påbegyndte i sidste uge og fik strikket rigtig langt på...Synes den virkede lidt for fast og lidt for smal..Så jeg pillede den op og begyndte helt forfra. Det har desværre gjort , at jeg lidt har mistet glæden ved at strikke den, den bliver ikke helt som jeg havde planlagt, men jeg strikker den, fordi jeg har brug for den trøje OG ikkemindst fordi jeg har garnet, som en sød veninde gav mig, da hun forærede mig sine vidunderlige garns rester.Den grønne farve er skøn- billedet taget i morges i dårligt lys, så yder ikke farven retfærdighed.
 Begyndte så på endnu et reste projekt- en lille poncho i alpaca. Meget små pinde, men hyggeligt projekt der heller ikke kræver videre tankevirksomhed.
Derfor måtte jeg begynde et par håndledsvarmere- der skal jeg i det mindste tælle lidt, for at huske hvornår jeg skal sno.
Som sagt så ofte før, jeg finder stor glæde i og ved at strikke og nogengange må glæden bare spredes over mange projekter :)
Jeg finder også en glæde ved at bruge det jeg har. Men nyder også at gå ud og købe nyt garn, øremærket til et projekt jeg drømmer om at strikke.
Har du gang i noget spændende ? Noget nyt ? Noget du gerne vil dele ? Noget du drømmer om at strikke ?


8 kommentarer:

  1. Dejlige strikkerier hos dig.Jeg er selv så dårlig til at pille op og sadle om.
    I aftes blev en trøje færdig, som jeg ikke har været helt "tryg" ved under strikningen. Men nu håber jeg at en omgang vask vil forbedre resultatet..

    Ellers bliver det til baby-småtterier...., det er ikke det værste at bruge tiden til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Med alle de skønne børnebørn du hele tiden for foræret, må det være en tilfredsstillelse at kunne strikke fine sager til dem :)

      Slet
  2. De snoninger på håndledsvarmerne er så smukke:) Jeg bliver inspireret til at strikke noget enkelt, som jeg kan finde ud af, når jeg ser hvad du bare lige går i gang med. Er snart færdig med en poncho, og så skal en kær kollega have en blanding mellem en halsedisse og en poncho (hvad hedder det mon så?), og så skal jeg finde på noget nyt spændende;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvad hedder det..EN cape ? Men du er så sød at strikke til din kollega :)

      Slet
  3. Dejligt at have lidt af hvert i strikkekurven, og 3 så forskellige projekter gør at valget er gennemtænkt inden du hiver op af kurven.
    Har ikke selv noget i gang pt., må lige overveje hvad det næste projekt skal være, kan mærke jeg savner det.
    God fornøjelse med projekterne, glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så håber jeg du vil give dig selv den gave, at finde et strikkeprojekt og gå ud og købe noget lækkert garn :)

      Slet
  4. Jeg har vildt meget lyst til at strikke mere end jeg gør, tidligere strikkede jeg stort set altid, men jeg må tilstå at det er min miniatureproduktion, der får de fleste at mine arbejdstimer. Meeeen.... jeg har et sjovt lille projekt på pindene pt, som på et tidspunkt kommer på bloggen med billeder og opskrift :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har kun 24 timer og så må du jo vælge :) Glæder mig til at se, hvad du har gang i :)

      Slet