tirsdag den 16. februar 2016

Færdig

I mange år har jeg syet på min blomstereng, det har holdt lange pauser, hvor jeg ligesom ikke havde lysten og derfor fik det navnet "Evighedstæppet".
Men selv evigeheden kan få en ende, i hvert tilfælde blev tæppet færdig her i Februar.
Det er syet i hånden, hver blomst er forskellige fra den anden og baggrunden er i flere hvide nuancer.
Jeg er tilfreds med tæppet og glad for at mit arbejde med det er tilendebragt. Nu kan jeg begynde på et nyt.Jeg ved ikke hvilket, jeg vil kaste mig ud i, men jeg ved at det også skal syes i hånden og at det må tage så mange år, som det nu har brug for.Langsommelighed er en fornem dyd i mit univers.
Evighedstæppet er færdigt.

28 kommentarer:

  1. Hvor er det da smukt. Hver en time værd. Hvor stort er det?
    God fornøjelse med det nye projekt, når du har fundet det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Det er ca 2,10 meter gange 130 gange 198. Jeg glæder mig til at begynde at tænke på et nyt tæppe.

      Slet
  2. Vilket fantastiskt hantverk! Det är många tankar insytt i det. Det är skönt ibland att ha ett evighetsarbete, för man vet ju ändå att även om det går långsamt så bär varje stygn framåt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor har du ret- hvert sting er det første på vejen til fuldendelsen :) Tak - der er mange tanker, mange minder gennem stofferne, hvor af mange er blevet foræret mig, små bidder af gode venner :)

      Slet
  3. Hvor er det bare fantastisk flot! Jeg gik i gang med samme projekt, men opgav undervejs, da jeg ikke synes at resultatet blev tilfredsstillende. Muligvis fordi jeg lavede flere af de samme. Er det mon her fejlen ligger? Du kan evt. se det på min blog hvor jeg postede det tilbage i oktober:
    http://xn--skreliv-r1a.dk/?p=174
    Stort tillykke med det færdige arbejde, det må være yderst tilfredsstillende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu har jeg set dit tæppe og jeg ser altid gode ting i det ! Giv ikke op, jeg tror det bliver godt -

      Slet
  4. Et nydelig teppe du har sydd ferdig Miri!
    Jeg ble også ferdig med mitt " evighetsteppe"
    I teppene våre ligger det mange arbeidstimer med tanker spunnet inn i hvert eneste sting eller tråd. Vi har hatt hver eneste bit i hånden, og de er møysommelig satt sammen og blitt til et stort mesterverk, ulikt alt annet. Det er igrunnen veldig fantastisk!
    Etter jobb i dag skal jeg spise middag med to venninner. Vi skal snakke og strikke. Jeg gleder meg alt til i kveld.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Du beskriver det nemlig så fint - for det er jo skabt af det dyrebareste, nemlig vores tid :) Rigtig hyggelig aften - lyder dejligt :)

      Slet
  5. Imponerende stykke arbejde, og sikke en skønhed der er i det<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Anette - og nu er der skabt plads til nys tæppe drømme :)

      Slet
  6. Hvor er det flot, Miri. Hjertegribende. Syet det i hånden. Hvor må du være stolt! Jeg håber, du danser en glædesdans i dit lille hus i skoven.
    Tæppet og langsommeligheden minder mig om Frejas Saga, og det tæppe hun væver til Greib. (Rans datter). Som tak for sit liv.
    Jeg synes, du har fat i noget af det rigtige, som i oldgammel tid - at ting må tage tid, den tid de behøver. Og håndens arbejde er værdifuldt.
    En solhilsen herfra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. EN solvarm tak herfra skoven :) Jeg er glad for tæppet også selv om det ikke blev helt som jeg troede, men gør intet - jeg har det godt med det tæppe og langsommeligheden. At jeg bare syr i hånden tager tid, men det er en god tid :)

      Slet
  7. Wow, det er virkelig smukt! Sikke et arbejde. Nænner du at bruge det så? Det tror jeg ikke, at jeg ville kunne få mig til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Du kan tro , det skal bruges, jeg bruger mine tæpper, det er hverdagsskønhed :)

      Slet
  8. Ihh hvor er det blevet fint, dit evighedsprojekt lavet af skønne stofrester, samlet med små, sirlige sting. Har også et liggende i et hjørne et eller andet sted. Tålmodigheden slap op, men det løber heldigvis ingen steder.
    Glæder mig til at se det næste tæppe, du syr.
    Godmorgen hilsen fra Tove

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre fra dig, kære Tove :) Nej, dit tæppe løber ingen steder, venter tålmodigt på du får lyst til at give det opmærksomhed igen :)

      Slet
  9. Hvor der det vidunderlig smukt. Tålmodigheden til et sådan projekt, pyha. Bare det var mig, der havde denne tålmodighed. Hm.
    Jeg kan godt forstå du vil have et nyt evighedprojekt, og forstår tanken omkring dette. Kunne godt drage nytte af den tanke, og tage den til mig, når jeg finder det der kan fange mig. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Øvelse gør mester og hvis lysten styrer, så bliver det jo færdig en dag :)
      Håber du finder et projekt :)

      Slet
  10. Åh hvor er det smukt, det er jo en blomstereng. Et evigt minde om alle de tanker og sting der er gemt i det. Jeg er helt forelsket i det:)

    SvarSlet
  11. Tak :) Ja, der er tænkt mange tanker og hørt megen radio, men det tæppe blev til :)

    SvarSlet
  12. Hvor er det blevet fint. Langsommeligheden længe leve ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Og ja ! - lad den leve, jeg øver mig :)

      Slet
  13. Det har helt sikkert været 'ventetiden' værd! Det er meget smukt :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Tog sin tid, men tiden var givet godt ud :)

      Slet
  14. Jeg er imponeret. Hvor er det blevet flot.
    Og personligt synes jeg at netop det, at det har taget en evighed gør det endnu bedre :)

    SvarSlet
  15. Kære Miri, hvor er det dog smukt!

    SvarSlet
  16. Fandt lige denne, Miri:


    “To sew is to pray. Men don't understand this. They see the whole but they don't see the stitches. They don't see the speech of the creator in the work of the needle. We mend. We women turn things inside out and set things right. We salvage what we can of human garments and piece the rest into blankets. Sometimes our stitches stutter and slow. Only a woman's eyes can tell. Other times, the tension in the stitches might be too tight because of tears, but only we know what emotion went into the making. Only women can hear the prayer.”
    ― Louise Erdrich, Four Souls

    SvarSlet