mandag den 1. februar 2016

Nye begyndelser

Jeg holder meget af en ubeskrevet blok, en ny spidset blyant, en ny uge. Jeg holder af muligheden for at prøve igen, begynde forfra, med erfaringen om tidligere forsøg under huden. Mandag og den 1. dag i en sprit ny måned, jeg hilser Februar velkommen og glæder mig til at fylde den med glæder, udfordringer, lys, planter ,blomster, gode mennesker, drømme, udflugter og ikke mindst 3 fødselsdage :)

Jeg er nysgerrig- hvad vil du bruge din Februar til ?

26 kommentarer:

  1. Jeg begynder mdr. ugen med en fridag, så 3 arbejdsdage og igen en fridag. om der bliver placeret flere fridage ved jeg endnu ikke, måske, måske ikke.
    Ellers kommer der 3 uger med onsdags fri og travle dage på jobbet, da der er flere der holder fri i uge 7, det er vores områdes vinterferie. Weekenden op til uge 8 bliver i fødselsdagenes tegn, yngste og jeg har fødseldag indenfor 4 dage :-)
    Ellers kommer der et nyt tiltag fra min side, endnu et lag fyldes på hverdagen, noget der efterhånden bliver til en rutine, nu i skrivende stund er det kun en beslutning, spadestikket tages i morgen, og derefter kommer der mere på. Om 3 mdr. kan det siges om det er en rutine, eller det var for tidligt jeg tog spadestikket og måtte vælge håndbremsen. Nu får vi se.
    Jeg lever efter bedste evne med at tænke positivt, undgå at tæske langhalm i forhindringer der er passeret, og de skridt der tages er små. Derfor vil jeg ikke fortælle hvad det nye tiltag er, før jeg mærker det er under huden/en rutine.
    Ønsker dig en dejlig hverdagsuge, og ny måned.

    SvarSlet
    Svar
    1. Held og lykke med din Februar - håber den vil blive som du gerne vil have og i det tempo du kan leve med :)

      Slet
  2. Tack för dina fina ord hos mig,blev så glad att höra att du blev inspirerad,det blev jag när du berättade om boken,den måste jag hitta!
    Så fint ditt februari låter,jag önskar desamma som du och jag tror födelsedagarna är lika många!
    Varm hälsning Johanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Februar er bare en rigtig god måned at have fødselsdag i :) Dejligt at vi kan inspirere hinanden - den bog er fyldt med fine billeder :)

      Slet
  3. Hvor dejligt; det er gode ting at bruge sin februar på! Skønne billeder! Vi har noget fastelavn up-coming, ikke at forglemme den efterfølgende pandekagedag, og så skal vi nyde, at dagene bliver længere og at sommerhussæsonen starter igen....
    Jeg tror det blir en SKØN februar!

    SvarSlet
    Svar
    1. Pandekagedagen ! Godt du huskede mig på den :) Synes du har mange gode oplevelser i vente her i Februar :)

      Slet
  4. Kære Miri
    Hvor jeg glæder mig for din februar. Jeg er sikker på, den bliver god! Jeg kan godt genkende glæden ved nye ark papir og en dejlig ny spidset blyant. Mange nye begyndelser er fantastiske. Ligesom frø og rødder. Og menneskeliv. Det eneste punkt, hvorpå jeg har det svært, er når jeg skal male (hvilket jeg gjorde førhen). Begynde et nyt maleri. Det handler ikke om præstation, at det er svært. Der er dybere ting på spil. Jeg tror, det er fordi sjælen vil møde mig, gennem maleri, selvom jeg er bedre til ord. Og fordi der så, er liv og død på spil, i dén proces. Når et maleri er vokset organisk frem og mange følelser er gennemlevet og udkæmpet, så føles det - endelig - meget finere at være i. Og mange dage er gået. Fx en hel måned! Kender du det, at begyndelser kan være seje?
    Min februar: Min verdens bedste storebror har fødselsdag. Min gamle ven, en bondemand på landet, har fødselsdag. Min søde, søde veninde på denne jord gennem 25 år og hendes to døtre har, og en ny veninde her i min lille by, har også.
    Det er jo fantastisk, med alle jer, kære februarbørn!
    Jeg glæder mig for jer.
    Fra Laila:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes Februar kommer med glæde- allerede fordi vi er flere der har fødselsdag - elsker fødselsdage :) Begyndelser kan helt bestemt være besværlige og kræve en stor vilje. Min ÆldsteDatter forstod virkelig dine oplevelser med at begynde et maleri og hun tænkte at du måske ville have glæde af at læse lidt om den måde Rudolf Steiner tilgår det at male. Sikke mange dejlige fødselsdage du har i vente :)

      Slet
    2. Jeg forstår godt, du elsker fødselsdage, Miri. Det gør jeg også. Selvom jeg kun kan være med til min storebrors i februar (pga. sygdom), så er jeg med til alle de andres i hjertet. Fødselsdage er fællesskab og kærlighed. Og det betyder så meget for os allesammen:)
      Tak til dig, ældstedatter. Jeg blev helt rørt over, at du forstod og sendte en besked. Tusinde tak:) Og held og lykke med dine malerier (tænker du også maler?):) Og jo, jeg er faktisk flere gange blevet inviteret ind til Steiners metoder, så nu må jeg gøre alvor af det.
      Maleri og billedverdenen er en utrolig skøn verden. Jeg elsker, at der er så meget dér, jeg ikke forstår, og heller ikke skal forstå. Bare forme og sanse og føle. Og på dén måde vide.
      Bedste hilsner til jer begge to:)Fra Laila

      Slet
    3. Søde du, godt du trods sygdom kan få så megen finhed ind i dit liv- det er er kostbar gave du der ejer. Jeg maler ikke, men døtrene gør, i perioder. At noget "bare" skal formes, føles og sanses, det tiltaler også mig ! Det kan være befriende at slå forstanden fra og "bare" være tilstede i dine sanser :)

      Slet
    4. Det synes jeg også:)
      Så hyggeligt, at du har malende døtre:)
      Klem til jer alle tre, fra Laila.

      Slet
    5. Jeg har meget kreative døtre :) Og så er de også ret kloge og ubeskrivelig smukke :)

      Slet
  5. Hei Miri!
    Ønsker deg en gledelig Februar. I februar skal jeg lese om igjen "øyeblikkets under" av Thich Nhat Hanh som ble født i 1926 i Vietnam. Det er den boken som har forandret meg mest av alle de bøker jeg har lest. Jeg lånte den først på biblioteket, men hadde så lyst å eie den så jeg kunne lese i den når jeg ville. Og min snille og eiegode datter kjøpte boken til meg i julegave!
    klem fra Berit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Berit - jeg bliver glad når jeg mærker andre mennesker også ha et passioneret forhold til bøger og den viden de indeholder :) Jeg kender godt den følelse af at måtte eje en bog.Jeg får den ofte :)

      Slet
  6. Kära Miri. Jag önskar dig ett fantastiskt fint februari och jag tycker om dina tankar kring nystart och nya chanser. Klokt och vackert. Och visst är det härligt med ljuset som tar över mer och mer nu. Dagarna blir längre och det ger energi i massor. :)

    Ta hand om dig Miri och omfamna ditt februari.♥

    Kram Lotta

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lotta - ønsker dig det samme :) Februar kommer nemlig med lyset og det er en sådan fryd :)

      Slet
  7. Skønne ting du vil fylde din februar med :) Her skal februar bruges på at blive ordentligt friske - vi er alle 4 ramt at forkølelse/influenza. Banditterne skal forhåbentlig fejre fastelavn i hhv skole og børnehave, jeg skal genoptage mit studie efter et år hjemme (bliver SÅ godt at komme i gang igen) og vi skal holde vinterferie - så jeg satser på en fantastisk februar :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du glæder dig :) At begynde noget man glæder sig til, det er altså en så god følelse! Håber i snart bliver friske:)

      Slet
  8. Ja, en ny mnd i et nytt år. Mange muligheter.
    Men februar er en mnd med mange ansikter, og jeg gleder meg til mars, der våren har kommet med sitt varme smil.
    Men la oss også leve i nuet, og nyte februar som den er. Med alle dens fødselsdager :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved godt Februar stadig er vinter, men det er vinter med lys og det gør en enorm forskel for mig :) Lyset der bare øger, det er håb. Ja, lad os nyde nuet !

      Slet
  9. Der er noget dejligt ordentligt over, at måneden starter med en mandag. Mon ikke det varsler godt? Jeg kom til at tænke på, da man som barn fik en æske Filia-farver. Åh, som det var dejligt indtil den første knækkede.

    Jeg vil bruge februar til at forkæle mig selv med sundhed, strik, søvn, motion.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ, jeg er også ret vild med den ordentlighed med Mandag og begyndelsen af måneden :)
      Filia-farver - åh ja ! Der fik du lige sat mine minder i gang :) Jeg fik engang en k æ m p e æske , men alle farver i verden - næsten :) Jeg havde den i mange mange år og de knækkede stumper blev passet på.. Strik, sundhed, motion - sejt ! Jeg hepper på dig :)

      Slet
  10. Jeg vil bruge min februar til at lave binderi til butikken, og søsætte en facebook side hvor jeg har ting til salg, noget jeg har "smagt" på længe, og pludselig den anden dag smagte det godt, så det kræver jeg sætter mig ind i noget mere it-værk. Jo februar er også en rigtig god måned:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder spændende med dit nye tiltag - en god begyndelse , at lære noget nyt. God Februar :)

      Slet
  11. Kloge Miri. Jeg skal bruge min februar til at prøve igen...;-) Finde balancen, med alt det der er...Jeg håber din februar bliver skøn med alle fødselsdagene (tillykke, tillykke, tillykke)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tillykkerne :) Og velkommen tilbage ! Håber du bliver her et stykke tid - knus

      Slet