tirsdag den 22. marts 2016

Glimt fra min Marts, indtil videre

 Hvert efterår sætter jeg et par poser af denne yndighed; Barr´s purple", jeg , og brombasserne elsker denne fine tidlige krokus.
 Marts har været kold og blæsende hernede, men lyset lokker os alle ud. Havemøblerne er sat frem, så der altid er plads til en kaffepause, men der tænkes have og lyttes til fuglenes forårssang.
 Indendøren spires der på livet løs - den gamle spirebakke er kommet frem og her fremtrylles sunde sprødheder, der nydes og smager af forår.
  Det lille Lindetræ i den gamle balje, lægger ryg til årets påsketræ.
 Vårens grønne guld - Ramsløg, plukket i en lille skov midt i byen.
 Alle frådser i havens vintergække rigdom og buketterne står alle vegne og spreder deres fine duft.
Ingen måned uden kage. Findes der noget bedre efter en dag væk hjemme fra, at komme hjem, tænde op i brændeovnen, brygge kaffe og skære sig et stykke kage.

12 kommentarer:

  1. Dejlige glimt fra 2/3 af din marts, både med det grønne der nu kommer frem udenfor, stunderne hvor der har været mulighed for ude liv.
    At nyde lidt sødt til kaffen/te før der skal laves aftensmad er vidunderligt/lækkert. Velbekomme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kage og kaffe er høj livskvalitet i mit univers :)

      Slet
  2. Tak for at tage os med i din livsnydelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, det var mig en udsøgt fornøjelse :)

      Slet
  3. Dejligt du er tilbage. Det med kagen har du ganske ret i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kage er bare godt ! Og tak for din velkomst hilsen :)

      Slet
  4. Dejlige glimt. Kaffepauser må ikke mangle. Hverken ude eller inde.
    Og jeg kom da lige i tanke om ramsløg, som jeg vist må en tur i skoven efter. Og jeg har heller ikke flere ærter til min spirebakke.... Tak for inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, kaffe pauser er meget meget vigtige og gerne med kage :) Jeg er glad for at kunne inspirere og få dig til at huske :)

      Slet
  5. Absolut vidunderligt - kaffe og kage skal man ikke kimse af! Det er nærmest eksistensens klistermasse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er helt enig om dette vigtige aspekt af livet :)

      Slet
  6. Åh drømmekage... så bliver det ikke meget bedre! Jeg elsker også at sørge for, at de små fine krokus bliver flere omkring mig hvert år :-)
    Kh Lisbet

    SvarSlet
  7. Åh drømmekage... så bliver det ikke meget bedre! Jeg elsker også at sørge for, at de små fine krokus bliver flere omkring mig hvert år :-)
    Kh Lisbet

    SvarSlet