mandag den 4. april 2016

3 glæder fra ugen, der har været

 At komme rigtig i gang, derude i haven- kratte i bedene, planlægge, drømme og sanse. Snakke med en Høne og forklare, hvor det er i orden at skrabe og trampe..En samtale, der ikke endte ud i enighed..De Høns ejer haven,mener de, og har meget svært ved at forstå, at jeg sætter et hegn for at de ikke skal ind i bedet...Høns er en gave :)
 MartsViolerne breder sig over alt- flittig hjulpet af mig. Jeg holder så meget af denne velduftende lillahed. Jeg har også en svaghed for disse vækster, der selv bestemmer hvor de vil gro:)
Kaffe og kage i det fri - jeg holder så meget af vår. Bosse mener ikke, der findes menneskemad og kattemad..Han er frisk på at prøve det hele :)
3 glæder ud af så mange, af de små glæder vores liv er fuld af. Bevidstheden om at de er her, anerkendelsen, når de dukker op, samt taknemmeligheden for at opleve dem - dét beriger mit liv.

14 kommentarer:

  1. Foråret er det aller mest livsbekræftende, der findes! Lige nu giver den blomstrende tjørn mig en skøn lykkefølelse hver dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, det er nemlig så livsbekræftende :) Og lyset ! Nyder de lange dage - at det er lyst tidligt og lyst ved aftensmaden og senere endnu :)

      Slet
  2. Sikke en sød bluse, du løber rundt i, Miri.
    Violer og en fræk kat er forår. Det synes jeg også.
    Må solen skinne på jeres næser, dernede i den vidunderlige skov på Sydsjælland.
    Kærlig hilsen, Laila.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Laila :) Den skønne sweater er en gave ; da jeg blev 50, strikkede den sødeste og dygtigste veninde den til mig :)

      Slet
    2. Hvor er du heldig. Både at have en så kær veninde og så den dejlige sweater.
      Stor lykke!

      Slet
  3. Sikke glad man bliver, over dine glæder:) Og over foråret, og alt det man nu kan lave i sin have:)

    SvarSlet
  4. Høns, katte og kaffe i haven, - så bliver det næsten ikke bedre. De der "plastikbomber", er det kompostbeholdere? De ser så små ud i forhold til hønsene, men noget finere end min, der har fået lidt stormskader. Måske ikke verdens smukkeste, men dejligt effektive til formulding, - derfor holder jeg af min.

    SvarSlet
    Svar
    1. Våren er den bedste årstid - jeg holder af alle de 4 årstider, men foråret lidt mere :)
      De grønne rædsler er netop komposten beholderne, som de ser ud i denne kommune- grimme, men så er der styr på det :)

      Slet
  5. Ja, at komme rigtig i gang derude! Det er virkelig en af mine lykketing. Og små lilla forårsbebudere. Her hos mig er det særligt små snepryd, der glæder for tiden. De bestemmer også selv og er så fine. Kort, men rigtig dejlig tekst, du har skrevet :-)
    KH Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Snepryd, den har jeg slet ikke i denne have, hvilket jeg savner- den er nemlig så fin og breder sig :)

      Slet
  6. Jeg bliver altså bare så glad i låget af dine indlæg, Miri - TAK TAK TAK! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh søde Lilly, dine ord betyder meget for mig, så tak tilbage til dig :)

      Slet