onsdag den 13. april 2016

Det liv, det liv


"Jeg kan ikke rejse tilbage, tænkte han.
Jeg kan kun rejse fremad i en evig cirkelbevægelse,
og når cirklen så er sluttet og bevægelsen stopper,
må jeg jo håbe at jeg er der, hvor det er bedst at være"

- Fra Profeterne i Evighedsfjorden af Kim Leine -

Det liv vi har fået er så dyrebar en gave, noget vi skal gøre os umage med. Jeg har efterhånden en ret klar fornemmelse af hvilket liv jeg gerne vil have, men nu er verden jo ikke sådan skruet sammen, at vi bare får, hvad vi gerne vil have...Og hvem ved, om det vi får, måske er lige det vi har brug for.. Tja, det der liv er ikke kedeligt :) Jeg tror simpelthen "bare" ,at jeg må gøre som Susans Jeffers ord så fint beskriver ;
"Acceptér rejsen...
Acceptér den, du er...
Acceptér alt, hvad der er til... "

Og der er ikke sket noget dramatisk i mit liv, er vist bare lidt tænksom, på denne Onsdag :)

En Onsdag i April, hvor vejret er gråt og vinden kold, men vandet klukker adstadigt gennem de hurtigt groende Rød Hestehov. Et syn jeg kan nyde fra mit lille hus i skoven. Ikke dårligt på en kold Onsdag i April :)


11 kommentarer:

  1. Du har ret, Miri - det er så utrolig dyrebar en gave, at jeg nogle gange bliver helt groggy af at tænke over det. Nogle gange tror jeg, at vi blot skal HUSKE at leve - og nyde det! Jo ældre jeg bliver, jo mere og mere tænker jeg over livet - og dets værdig. Og det faktum, at vi ikke er her til evig tid...

    Accept - en fantastisk kompetence at have! Selv et liv med 'uhensigsmæssige' livsvilkår kan betyde et helt fantastisk liv for den, der blot kan acceptere disse vilkår. Således har min kære erhvervspsykolog sagt kort tid efter, at jeg gik ned med stress for halvandet år siden nu... Disse ord tænker jeg meget over. Men det er desværre ikke alle, der opnår accept igennem deres liv. Dette fortalte hun mig også...

    Anyway, ja, sådan en halvkold onsdag i april er slet ikke så værst. Sikke en udsigt! Selv er jeg lige kommet hjem efter en 8,8km lang cykeltur i det blå - fantastisk! Og tiltrængt...jeg har nærmest ikke motioneret eller trænet i noget nær TO år (ups ups ups!)....!!! Men nu er jeg i gang! Hurra. Det føles så godt :-) KH Lilly

    SvarSlet
    Svar
    1. 'Værdi', skulle der stå - ikke 'værdig'.

      Slet
    2. Skønne Lily, tak for dine ord - så flot formuleret og giver virkelig stof til eftertanke- tak for at skrive dem her :)
      Jeg hepper på dig og din træning- ved det gør godt for krop og sind :)

      Slet
  2. Tænksom onsdag i april i et lille hus i skoven... Ved du hvad? Det lyder fuldstændig som dér jeg gerne vil være, når min cirkelrejse slutter!
    Ha' en skøn dag der ude i luften og i virkeligheden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak , kære du :) Jeg håber du har den bedste Torsdag !

      Slet
  3. Sikke et syn, og hvor er du heldig, at du sætter pris på det.
    Jeg holder meget af Rød Hestehov, men det er vist en meget bister krabat, som breder sig ukontrolleret. Jeg cykler forbi "mit" lille stykke og nyder blomstringen, så kort den end er.

    SvarSlet
    Svar
    1. :)
      Jeg er meget fascineret af Rød Hestehov - den utrolige vækst kraft , det sære udseende- synes ikke det er en smuk plante, men en meget fascinerende een , den ændrer landskabet totalt og er helt væk når det er vinter.

      Slet
  4. Vilken vacker utsikt du har kära Miri. :) Nej, livet blir inte alltid som vi tänkt oss och kanske är det bra ibland (inte hela tiden dock för då tappar vi nog modet och hoppet till slut). Kanske behöver vi de nya vägar och möten som öppnas upp för oss när livet tar en annan riktning än vad vi önskat. Jag försöker tänka så när livet utmanar mig. Att det blir bra. Fast jag måste erkänna att cancer är en utmaning jag gärna hade varit utan men jag inser också att det finns mycket tacksamhet jag bär med mig av den utmaningen.

    Ta hand om dig kära Miri!

    Kram Lotta

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord Lotta - du kan om nogen gribe livet for så leve det det liv, der er blevet dig givet. Du er meget inspirerende.
      Din blog er god at følge :)

      Slet
  5. Digtet rammer lige i hjertet, det tages med, tusind tak.
    Susan Jeffers ord er så sande accepten betyder meget, og så snart den bliver en del af dig/mig os, så er regnvejr, gråvejr lige så brugbar som solskin :-). Rejsen vil jo have udfordringer, og ja, dem har jeg valgt at mødes som udfordringer og ikke som forhindringer.
    God rejse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) Mon ikke "det" handler om at møde livet, se det i øjnene og ikke smyge uden om... Ved det ikke :) Men kedeligt at leve et bevidst liv, det er det ikke :)

      Slet