fredag den 15. april 2016

Fredags Buket

Jeg holder meget af Judaspenge - fra de rød lilla blomster i foråret, til de grønne" frugter" i løbet af sommeren og endelig de hvide, sølvglinsende frø kapsler i sensommeren , som bare hænger der hele vinteren, kaster deres frø, og lader Judaspenge blive flere- og det må de gerne i min have.
At have en have - tror ingen, der læser med herinde, er i tvivl om, at det er en glæde for mig. Jeg har prøvet at leve uden have, og det kunne jeg godt, men det vil jeg helst ikke, for det at have en have giver mig  kontakt med naturen, årstidene, planterne, dyrene, jorden- ja, elementerne, som jeg har en dyb længsel efter at forbinde mig til og med. Synes ikke det er enkelt at gøre, men når jeg har en have,har jeg en kontakt. Have er for mig, livsglæde og en forbindelse til , ja den guddommelige energi.
God Fredag :)

10 kommentarer:

  1. Jeg nyder din have sammen med dig, Miri :-) (i mangel på egen have, og evner som gartner)! God weekend!

    SvarSlet
  2. Dejligt, for ellers ville du nok kede dig herinde :) Kan ikke lade være med at dele !
    Jeg ønskerogså dig en god weekend :)

    SvarSlet
  3. Det overrasker dig nok ikke, at jeg er enig :-) Have er fantastisk. Det har jeg ikke altid vidst, at jeg ville synes, men nu ville jeg godt nok også nødig leve uden.
    God weekend Miri

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er så mange lag og dimensioner i det at have tilgang til sit eget lille stykke natur.
      Tak :)

      Slet
  4. Det er da fineste billede. Hyggelig vase, klart vand og nogen få stilke.En af de næsten gratis glæder.
    Vi skal værne om vores natur, - det kommer jeg til at tænke på.
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver fascineret over alle de tanker og følelser, et billede kan sætte i gang hos os. Jeg er selv et billede menneske :) Tak :)

      Slet
  5. Jeg nyder dine blomster, din have ja, alle dine fortællinger, billeder etc. Tusind tak for hver en fortælling, hvert et billede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Det gør mig glad at vide :)

      Slet
  6. Dejligt billede, i al sin finhed. Jeg læste en gang om en ældre dame, som svarede følgende, da hendes søn spurgte hvorfor hun ikke gik i kirke, "jeg går i min have, og her finder jeg alt det jeg tror på". Sådan har jeg det også, selvom kirkebesøg også kan røre ved noget i mig.

    SvarSlet