fredag den 8. april 2016

Fredags Buket

Jeg kan ikke lade dem være - De hvide Anemoner, der dækker skovbunden. Nogle knejser på en lang stilk, andre stræber ikke så højt. Nogle har fået rosa penselstrøg, andre er  gnistrende hvide med en solskins gul midte.
Jeg fylder mine vaser, for at nyde denne lille blomst, for tiden iler og lige om lidt springer bøgen ud og så takker Anemonerne af for i år.
Selv en lille blomst, fortæller os, at livet er lige nu og her og at det gælder om at nyde det, lige nu og her.
God Fredag :)

24 kommentarer:

  1. Så sandt, så smukt! Tak fordi du deler dine anemoner :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Og tak til dig, for at skrive her hos mig :)

      Slet
  2. Det er den smukkeste og sandeste lyrik, der har nedfældet i denne blog. Du burde udgive en bog med dine vise ord... <3 <3 Og smukke billeder! TAK og god weekend <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er så sød :) Mine ord er kliche fyldte, men ikke desto mindre bærer de på en dyb sandhed, synes jeg. Og tak selv, fordi du skriver her hos mig, det gør det hele lidt bedre :)

      Slet
    2. Det er du da også, SØDE Miri <3 Ja, jeg tror absolut, at der er mange sandheder bag klichéer og også stereotyper generelt... Det er jo derfor, de er blevet 'opfundet'! ;-) Ikke desto mindre har du virkelig et tag på det der med ord - og billeder. Og det sætter jeg pris på. KH Lilly

      Slet
    3. Tak Lilly - det gør mig glad, at du fortæller det. Det er godt at vide, at nogen synes jeg kan et eller andet. Tak :)

      Slet
  3. Åh, anemoner dækker hele jorden ligesom sne.
    Åh, anemoner, snart får vi vel sommeren at se.

    Foråret er min yndlingsårstid. Basta.

    SvarSlet
    Svar
    1. Også min :) Og jeg glædes over, at jeg sørme bliver så glad, HVER eneste forår :)

      Slet
  4. Åh ja, de er fantastiske :-) Jeg har ikke set nogen endnu. "Kun" de blå balkananemoner.
    God weekend Miri

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil håbe dette smukke weekend vejr har givet jer mulighed for en tur i skove, for - ÅH, hvor er de smukke, de hvide Anemoner :)

      Slet
  5. Jeg kan mærke jeg snart må en tur i skoven, jeg har ikke set en eneste anemone endnu.... jo det passer ikke helt, en enkelt blå i min mors have...
    Din buket er yndig Miri :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annie :) Jeg håber at du har haft mulighed for en tur i skoven, for de står så smukt derude og lige om lidt, så er det slut.

      Slet
  6. Her er skoven dækket af hvide anemoner og de gule er stærkt på vej. De fleste dog kun i knop. Ind imellem titter også nogle få blå anemoner op. De er lidt mere sjældne her på egnen, men de er her. Bøgen er også sprunget ud, dog ikke så meget at det tæller, fordi bladet ikke er stort nok endnu og sidder højt nok oppe. Du ved ligesom de vurderer om vi har hvid jul eller ej. For mig er bøgen sprunget ud ;-) Lige som det er hvid jul, hvis der ligger sne her på matirklen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for et rigtig fint stemningsbillede fra dig og dit område - jeg kan næste se, dufte og mærke det hele :)

      Slet
  7. Kære Miri, de er fine, dine anemoner. Jeg snakker med mine, når jeg plukker dem. Har plukket buketter til nogle ældre kvinder, som ikke selv kan gå i skoven mere. Den ene er en gammel sej spejderleder, og hun blev så henrykt over anemonerne, at det var svært ikke at få tårer i øjnene.
    Noget andet jeg tænker på, Miri, dyrker du dine egne planter biodynamisk?
    Med varme hilsner til dig og skoven.
    Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror vi skal behandle alt omkring os med stor respekt og ofte handler det netop om at snakke med hinanden :) Jeg synes du er et vidunderligt menneske, at du plukker anemoner til kvinden der ikke magter mere at gå i skoven- en gave af den bedste slags. Jeg dyrker ikke biodynamisk, bare økologisk. Da jeg flyttede herned, havde jeg så mange planer, men livet har ændret sig undervejs og jeg prøver at følge med :) Jeg sender varme hilsner og kærlige tanker tilbage :)

      Slet
    2. Tak for dine søde ord til mig. Jeg ved selv, hvor meget buketter og betænkning betyder. Og derfor forsøger jeg at give det videre. Faktisk har der tit dannet sig historier og fortællinger rundt om nogle særlige buketter, jeg har fået - og givet - i mit liv. Kender du det? Der er blomsterbuketter, man aldrig glemmer. Dem på hovedpuden, de uventede, de underjordisk mystiske og skønne, de buketter, man aldrig nænnede at smide ud, men lod stå i vasen i et halvt år. Fordi man var ramt dybt i hjertet og ikke ville glemme. Jeg tror, jeg kunne skrive en bog om dem. Men så ville jeg have brug for din ekspertise, Miri. Og en maler.
      Bare økologisk er da stort! Jeg synes, du er en livskunstner. Af den særlige slags. Ja, man må følge med, der hvor energien bugter sig og vil hen. Og det gør du så fint.
      Også mange kærlige hilsner til dig herfra mig

      Slet
    3. Selv tak - du skal vide Laila, at dine ord til mig, altid er meget meget dyrebare- jeg berøres dybt af dem, de giver mig lidt håb og jeg ranker ryggen lidt, og tænker jeg ikke er helt hen i vejret :) Tak, virkelig af hjertet tak :)

      Slet
    4. Tak Miri. Og jeg bliver dybt rørt af at læse dine ord, nu. Tak du kære. Det er altid en stor glæde at skrive her hos dig!
      Du er ALDRIG hen i noget vejr! For mig flyver du på de smukke forårsvinde henover skov, hav og land. Og ser. Har det sjovt og LEVER. Remember - alt det vidunderlige om dig selv.
      Kærligste hilsner herfra. Skal rejse i dag, men vender tilbage.
      Laila

      Slet
    5. Rigtig god rejse :) Jeg ser frem til du vender tilbage - knus :)

      Slet
  8. Øj, får lyst til straks at høre "Anemone" sangen med Ronja Røverdatter/Sebastian - den må på fluks! :D

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - den er også GOD ! Og bpgen og filmen - hendes forårs skrig :)

      Slet