torsdag den 21. april 2016

Lidt for tidlig Fredags Buket

Fredagens Buket på en Torsdag..Vi overlever nok, for den er særlig fin :) # spinkle Vilde Tulipaner i en klar vase. Enkelt, men så smukt og fint.
 Disse gule yndigheder kendes også under navnet; Skovtulipan og vi kan sætte dem i vores have eller være så heldig, som jeg var, at finde dem langs en befærdet landevej et sted i UdkantsDanmark.
Jeg holder en pause fra min blog. Jeg blogger af lyst og glæde og holder så meget af det, det er en del af mit liv, som jeg ikke vil undværre. Vi er givet 24 timer og  dem må vi tage vare på og bruge med omtanke og respekt. Jeg vil gerne gøre mig umage med min blog, tage billeder, dele tanker og ord, samt indgå i en dialog med jer. Jeg vil gerne dyrke min have, snakke med mine høns og klappe en kat eller 2. Jeg vil gerne kysse mine børn og spise mange kager i deres selskab. Jeg vil gerne strikke sokker og læse bøger. Jeg vil gerne gå med let hjerte i skoven, plukke blomster og lytte til fuglenes sang. Jeg vil gerne kører ud i landet med gode venner, drikke kaffe og se nye horisonter. Jeg vil gerne tilberede sund, lækker, smuk og velsmagende mad. Jeg vil gerne sidde i min sofa og se tv ,drikke vin og spise dejlig mad. Der er meget jeg gerne vil bruge mine 24 timer i døgnet på. Men nu begynder en ny tid her i skoven;  nyt arbejde med lange dage og megen transport kræver al min energi og jeg skal finde mig selv, min plads, i de nye rammer for mit liv. Når benene står fast og hovedet holdes højt og overskuddet vender tilbage - ja, så kommer der liv på bloggen igen. For bloggen vil jeg ikke være foruden :)Pas på jer selv og nyd det liv, der er blevet os givet.
Jeg kan altid kontaktes pr mail; miriandersen@yahoo.dk.
God Fredag - ja og god Torsdag :)

30 kommentarer:

  1. Kære Miri. Hvor er det godt, du holder en pause fra bloggen og passer på dig selv. Vi kvinder kan ikke være overalt, til alle tider, selvom vi nogen gange tror det. Sådan er jeg oplært af seje sygeplejesker, da jeg var ung. Hårdt sagt, nogen gange, men altid kærligt ment. Og med visdom.
    Jeg håber, dit arbejde bliver dejligt, du har så længe kigget efter ét. Stort tillykke herfra mig.
    Må solen skinne på dig og dine børn, på skoven og på dyrene, hele sommeren. Give jer stor energi og glæde.
    Klem og på genskriv, engang igen, fra Laila.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Nogengange kan man bare sige atk og det dækker det hele. Af hjertet tak, kære Laila :)

      Slet
  2. Det synes jeg er en skam. Jeg havde lige fundet dig og synes rigtig godt om din blog og især dit forhold til naturen. Held og lykke og jeg håber du vender tilbage.
    Venlig hilsen Macu

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen og tak for at give dig til kende :) Jeg vender tilbage, for jeg kan slet ikke undværre at blogge, eller det kan jeg jo godt, men jeg vil ikke :)

      Slet
  3. Kære du!
    Det er en smuk buket, og en smuk blog du har. Jeg er vild med din tilgang til tilværelsen, så er det sagt! Havde situationen været en anden, var jeg muligvis kommet med et frieri :-). Fedt du holder en pause af ovennævnte årsager, jeg glæder mig til du kommer tilbage til Bloggeville!
    Kram fra mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ, du er bare skøn :) Det er mange år siden, at nogen har overvejet at fri til mig :)
      Tak, tak fordi du du skriver her hos mig, dine ord er mig en glæde, det er godt at vide at nogen kan få et eller andet ud af denne blog :) Vi høres ved :)

      Slet
  4. Rigtig god tid med det hele Miri! og et smil fra mig:-)

    SvarSlet
  5. Du lander på benene, det gør du altid, og jeg glæder mig til du kommer tilbage. Det dejligste liv du beskriver, alt det som giver indhold i tilværelsen, til stede i nuet, din positive tilgang, du er et smukt menneske, både inden i og uden på:) Tillykke med dit nye job, hvor er de heldige, at få sådan en som dig:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg vil forsøge at optage alle dine dine søde ord :)

      Slet
  6. Hvor er det skønt at kunne være "uartig" med en fredagsbuket på en torsdag.
    Som du måske kan regne ud, er jeg ikke vild med, at du holder pause, men jeg er vild med, at du bare bestemmer det. Det lyder måske mærkeligt, men sådan er det. Du har en skøn tilgang til din tilværelse, - og jeg siger tillykke med dit nye job, som jeg håber giver mere, end det tager.
    Held og lykke med have, høns, katte og kaffe på trappestenen til vi "mødes" igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er simpelthen en værre een :) Hæ hæ :) Tak kære Eva - jeg er så taknemmelig for dine ord herinde, det skal du vide. Tak ! Og vi mødes igen, for det vil jeg. Jeg vender tilbage :)

      Slet
  7. Det er en fi buket. Jeg har bare en enkelt lille og meget fin tulipan i en vase på mit bord. Jeg fik knækket den går, da vi var i haven og forsigtigt forsøgte at fjerne ukrudt rundt om tulipanbedet. Nu pynter den herhjemme og strækker sig stadig fint og yndigt mod solen.

    Spændende med nye udfordringer. Pas på dig selv, så vil jeg glæde mig til overskuddet vender tilbage :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pernille :) Tulipaner- en vidunderlig blomst. En af de blomster der gør så godt, helt alene i en lille vase eller som 50 stykker i en skål. En blomst der står mit hjerte nær :)

      Slet
  8. Dejlig buket.
    Det glæder mig du igen skal jobbe. Tillykke med det.
    Jeg kender det godt, der skal være tid, og de 24 timer skal være gode for dig.
    Vi skrives ved, her når du kommer forbi, fb hvis du kigger ind der, IG er der jo også, det lidt hurtige, med et billede og kort tekst. Eller hvis tiden lige pludselig er til en mail :-)
    Masser af varme tanker til dig fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Jeg er ikke på IG og sjældent på Facebook, men jeg vender "frygtelig"tilbage her og er så glad for dit selskab :)

      Slet
  9. Glæder mig til du vender tilbage …

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg glæder mig også :) Overskud og balance :)

      Slet
  10. Kära Miri. Vilken ljuvlig bukett du bjuder på och den första bilden är helt magiskt vacker. Otroligt vackert och stilfullt. :) Njut av din bloggpaus kära vän och ladda kropp och själ full med allt det härliga och fina som finns i ditt liv. Och du har så rätt, bloggandet ska vara lustfullt och energigivande. Inga dåliga samveten eller måsten. Ha en fantastisk vår du härliga kvinna och du vet att vi finns här när din blogglust återvänder.♥

    Kram Lotta

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lotta , jeg vil glæde mig til at mærke roen og overskuddet vende tilbage og dermed trange til at blogge med glæde :)

      Slet
  11. Åh, hvor er de smukke!! Dem kender jeg ikke, men de minder mig lidt om "lovechild" en grøn klematis, jeg ønsker mig. Jeg er helt bagud her, kan jeg se. Kom forbi for "at kigge efter dig" og kan se, at jeg ikke har læst dette indlæg. God opstartsvind med det nye job Miri! Ønsker at det må blive rigtig godt og glæder mig, til vi ser dig igen :-)

    KH fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. De er meget fine og holder godt, både ude og inde :) Tak for gode ord og pas på dig selv :)

      Slet
  12. <3 <3 <3 Pas godt på dig selv!

    SvarSlet
  13. Det er jo lige som det skal være med bloggeriet, og indimellem må der pauser til, når livet udenfor kræver sit. Held og lykke med det nye Miri og så vil jeg bare glæde mig til du er tilbage på bloggen igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annie :) Og god fornøjelse med at finde retningen i dit nye liv :)

      Slet
  14. Kram på dig kära Miri.♥ Jag hoppas att du har det gott och njuter av det sköna sommarvädret.

    Kram Lotta

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, tak Lotta - kram er hvad jeg har brug for :) Synes godt nok arbejdslivet sluger AL min energi ..Men jeg bestræber mig på at nyde sommeren :)

      Slet
  15. Jeg er glad for at du har fået job, Miri, tænker på dig og giver dig Ekstra Energi herfra, så du kan fortsætte det, så længe du har det. :)
    Det er ikke rart, når arbejdslivet tager for stor en bid af ens liv; håber du finder fornyet styrke til at klare det.
    Hav en SKØN Sommer og nyd den, når du har mulighed for det!

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK , søde Marianne :) Er glad for mit arbejde, men det tager godt nok en meget stor del af mit liv- dvs min energi. Jeg nyder sommeren, lyset og blomsterne :) Og savner at blogge..Håber overskuddet snart kommer listende :) God sommer !

      Slet