søndag den 26. juni 2016

Det enkle liv

Det enkle liv. At leve livet enkelt, er yderst arbejdskrævende, på en særdeles tilfredsstillende måde.
Ting tager tid. Tid. Jeg arbejder 37 timer, har ret lang transporttid og en inderlig længsel efter at leve mit liv, så enkelt som overhovedet muligt. Det tager tid, at skære alt overflødigt af, at leve et overskueligt liv, at leve uden stress. En stor opgave, en livs opgave, en retning at pejle efter, i hverdagens hurlumhej. Jeg kan ikke leve det liv, jeg allermest ønsker, for det ville kræve en betragtelig Lotto gevinst... Men jeg kan leve det bedste liv, jeg formår, udfra de forudsætninger, jeg nu engang er blevet givet. Og det forsøger jeg så på.
Den fineste duftende rose af ukendt navn, glæder mig, når jeg står og laver mad.
 At leve et enkelt liv, midt i en meget travl tid. At gøre mig umage med at standse op, se og mærke, være tilstede. At skabe plads (tid) for det, som giver mit liv kvalitet.
Valmuer ved Watson Kanins Sommerhus.
Jeg savner jer ! Savner at blogge, savner min samtale med jer. At dele vores tanker, vores synspunkter, vores liv. Jeg vil forsøge at skabe rum for det at blogge igen, for det er en del af det liv, jeg gerne vil skabe for mig selv. Trods hverdagen hurlumhej.
Valmuer ved ÆldsteDatters Ærtehegn.
Jeg er glad for mit arbejde. Jeg får anerkendelse for mit arbejde. Jeg bruger utrolig meget af min energi på mit arbejde. Nu forsøger jeg at skabe rum ,mulighed og overskud, for det enkle liv, jeg flyttede helt ned til Udkanten af Danmark, for at skabe. Men jeg har det godt. Har bare lidt for travlt, dér i hverdagens hurlumhej

33 kommentarer:

  1. Så dejligt at høre fra dig igen Miri, midt i hurlumhejet:-))))
    Ha det fortsar godt!

    PS hvis jeg havde et 37 timers job ude af huset ville jeg slet ikke have overskud til at blogge, men nyder at der er andre der har det overskud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der skulle stå : Ha det fortsat godt:-)))
      Og med hilsner Anette

      Slet
    2. Tak, Anette - det er dejligt at være tilbage :)

      Slet
  2. Kære Miri, hvor er det dejligt at finde dig herinde igen. Din blog er en af de ting som jeg VIL have tid til i mit hurlumhej, for den giver mig så stor glæde, og fornemmelsen af nærhed, og stof til mange gode eftertanker. Det glæder mig, at du er ved at finde plads og overskud, til det du gerne vil, i et liv med mange arbejdstimer og stor transport tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak - dejligt at høre :) Jeg forsøger i hvert tilfælde bravt på at skabe plads, at øge mit overskud. Øvelse siges at gøre mester .

      Slet
  3. Dejligt at høre, at det går godt hos dig, Miri. Jeg elsker dine smukke, rolige billeder, der viser dit dejlige, enkle liv.
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Mette - det er gode ord du giver mig til velkomst :)

      Slet
  4. Der var du jo!
    Hvor er det dejligt, at du trives med dit arbejde. Jeg håber, at den lange transporttid kan bruges til noget af det, der giver glæde og ro (f.eks. bøger og håndarbejde eller hvile).
    Jeg var i hvert fald glad for, at du lige tog dig tid til at skrive lidt til os igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Her er jeg og der er du, søde Eva. Jeg ville elske at have bare et gran af dit overskud- alt det du når efter en lang arbejdsdag. :)

      Slet
  5. Hvor er det dejligt at "se" dag. Læse dine og og kigge dine billeder.
    Skønt at læse du bestræber dig på det enkle liv, og passer godt på dig selv, stress er ikke at spøge med.
    Der er sket meget siden du sidst var forbi, ikke kun hos dig i udkanten, din have, men også hos os herude i blogland.
    Masser af varme og kærlige tanker til dig fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, der sker meget i et menneskes liv på de måneder og glæder mig til at følge op på jeres liv, derude i Blogland :)

      Slet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Det er dejligt at hører fra dig igen, og det enkle midt i travlheden tror jeg er sund for krop og sjæl :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg tror på det, det er bare en stor opgave at skabe, når man har travlt..Synes jeg :)

      Slet
  8. Hvor er det dejligt at se nyt fra dig her igen - holder så meget af dine smukke billeder og at læse om dit landliv. Knus fra Gitte (Madame)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :) Jeg vil dette så gerne og håber jeg kan skabe overskuddet til det.

      Slet
  9. Og vi har savnet dig, søde Miri. Så dejligt, du er tilbage!
    Og så dejligt, at du har det godt.
    Beundrer at du kommer igennem de overgange, livet giver dig dernede i den fine skov på Sydsjælland. Det må ikke være nemt. Og du er tapper og sej!
    Jeg lærer af dig: Det enkle liv.
    Og sikke en skønhed, der omgiver dig. Vild skønhed. Håber den healer og gør dig godt.
    Varmeste hilsner fra Fyn og Laila.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de gode ord fra dig- jeg suger dem til mig og takker med stor ydmyghed. Jeg har fundet ud af, at mit liv bliver så meget rigere, når jeg lader skønheden fylde :)

      Slet
    2. Åh, hvor er du skøn. Hej søde Lilly!

      Slet
  10. Dejligt at du er tilbage - og dejligt at høre, at du trives med dit nye arbejde. Pas på dig selv :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så godt at være tilbage :) Jeg trives, har dog lidt for travlt, tilmin smag, så der er noget arbejde i at forenkle..

      Slet
  11. Skønt med et indlæg fra dig igen! Har faktisk næsten dagligt (og en smule skuffende! ;) ) tjekket bloggen for nyt! Godt at du er tilpas med jobbet, trods det "stjæler" meget af den kostbare tid. Håber du kan få det hele til at gå op i en højere enhed :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt, at jeg for en gangs skyld ikke skuffede :) Jeg håber virkelig, jeg langsomt, men sikkert kan komme igang med at belive bloggen igen :)

      Slet
  12. Hvor er jeg glad for at du er tilbage! Denne post dukkede sjovt nok først op på min bloglovin'-app nu, selvom det slet ikke er idag du har skrevet det. Jeg har også selv udfordringer på den front, det kører vist ikke så godt for dem!
    Bortset fra, at jeg er i et rædselsfuldt humør i disse dage, så har fu helt ret i, at det kræver en indsats at gøre tingene mere simple. Og at nyde dem. Jeg træner hver dag. Og du minder mig om at gøre det! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg er slet ikke inde i bloglovin`eller andet smart..Jeg er teknisk dovne- sætter mig ikke ind i mere end det allermest nødvendige..Tænk, hvis jeg ikke havde børn, så var jeg sikkert gået i stå ved den elektriske skrivemaskine- hæ hæ :)
      Dårligt humør hører med til livet, selv om det faktisk kan være vildt anstrengenede, at være i dårligt humør..Men nogen gange skal det til ! Jeg er så glad for at mine ord og billeder kan betyde noget for andre- det gør at jeg får lyst til at fortsætte :)

      Slet
  13. Allerkæreste Miri!
    Tak for dit livstegn - og hvor er det virunderligt at høre, at du trods så megen brug af energi og tid på dit arbejde har fundet et hverv, som du holder af og har det godt med. De er heldige at have dig! :-) Ja, det er umådeligt krævende med en fuldtidsstilling -- pas nu rigtig godt på dig selv. Jeg har enorm respekt for det, du har opnået - hvor er du sej!

    Og dit mål og ønske...om det enkle liv. Jeg får faktisk helt tårer i mine øjne, for jeg længes så dybt efter noget lignende. Det helt enkle - det gode, varme, sunde, nærværende og livsnærende i livet. Det ER der, jeg ved det - men der er så meget støj omkring os, så tit drunker de enkle stunder, tror jeg...mon det er det, du kalder hurlumhej? :-) Jeg arbejder lige som dig ihærdigt på det - og må lige som dig - minde mig selv om at stoppe op i ny og næ. Jeg tror det enkle kommer til os i sådanne øjeblikke.

    Jeg har tabt tråden - hahaha, mit svar blev langt fra enkelt! Surprise surprise.

    Jeg lukker nok snart min blog - men regner med at åbne op et andet sted...er lidt usikker. Over ti år som blogger samme sted; det gør det til en svær beslutning.

    Jeg glæder mig til at følge med, når du igen har tid og overskud til at dele dit liv med os andre :-) Men sæt dig selv først. Det har du fortjent. KH Lilly

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord - jeg nyder dit lange skriv, det må du altså tro på. Jeg håber du vil fortsætte med at blogge og vil dele hvor du ender henne. Hurlumhøjet er alt det vi skal, alt det der sker, alt det vi skal deltage i, tage stilling til, ja det hele rundt om, tror jeg :) Åh så enig- så megen støj !!!

      Slet
    2. Lige nu indtil videre er min blog gjort privat - jf. invitation til dig via e-mail :-) Håber du fortsat vil kigge med. Har du i øvrigt Lailas e-mail? Vil så gerne invitere hende inden for også, men har forgæves ledt efter en mailadresse på hende... KH L

      Slet
    3. Kære Lille, jeg troede jeg havde meldt mig til.. Vil du ikke være så sød, at skrive en ny mail med indbydelsen ? Og jeg har en mailadresse til laila :)

      Slet
  14. Velkommen tilbage efter pausen. Det er hyggeligt at "se" dig igen.

    Hilsen Dina

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Det er så rart at være tilbage mellem jer søde mennesker igen :)

      Slet