onsdag den 20. juli 2016

5 glæder fra ugen der gik

 De fine hvide skærmblomster langs vejen, der når frøene når en vis modenhed, lukker sig sammen om sig selv - det rene trylleri.
 Når planterne bare gør som de vil og det hele bare bliver så uplanlagt pænt.
 At plukke solbær og ribs til morgenmaden og ærter til frokosten - dyb og inderlig følelse af rigdom, overskud og taknemmelighed.
 At have veninden på besøg, spise jordbærkage og blokke det sjal hun i al sin godhed strikkede for mig, fordi jeg slet slet ikke kunne finde ud af det.
At cykle gennem en by med så fint et navn og så smukt et byskilt.

14 kommentarer:

  1. Underbara bilder och sjalen är såååå fin!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Og ja, sjalet er så smukt og blødt og strikket af det fineste økologiske uldgarn- det bliver et ynglings :)

      Slet
  2. Hvor er din cykelvej smuk. Og ribs og ærter til morgenmad - himlen!
    Og sjalet ligner muslingeskaller. Du, Miri, hvad betyder det at blokke et sjal?
    Hej fra Fyn: )

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget smuk ! Desværre meget trafikeret og ingen cykelsti..Men smukt :)
      Sjalet spændes ud med nåle på et blødt underlag, gjort vådt og derefter ligget der og tøtter sig i rette mål og facon :)

      Slet
  3. Fine glæder, men den allerfineste er sjalet. Dét er da en veninde, du har der. Sikke en gestus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun er den fineste veninde, jeg er så taknemmelig for at have i mit liv :)

      Slet
  4. Dejlig tur med 5 skønne billeder fra ugen der er gået.
    Vi har også plukket solbær, Otto spiste godt, men ribsbusken holder han sig fra (de er for sure for ham ;-) )
    Lækkert sjal.

    SvarSlet
    Svar
    1. At spise for busken, er et godt barndomsminde :) Dejligt at kunne give sine børnebørn sådanne oplevelser :)

      Slet
  5. Hvor ER det smukt, dit sjal. Det ser ud, som om det er lige sagen på en kølig sommeraften... :-) Uhm ja, der er så mange glæder lige nu. Gumler mig selv igennem ærter og kirsebær og hvad jeg ellers kan få fingre i. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak _ og jeg er enig med det sjal :) Juli er en fryd med alt det friske grønt og frugt vi kan spise - en af sommerens store glæder :)

      Slet
  6. Så mycket härligt du har att glädja dig åt kära Miri. Vackra blommor, god skörd från trädgården och en härlig cykeltur. Och sjalen... så vacker. Livet är gott kära Miri.♥

    Ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er enig med dig , livet er bestemt godt - selv og måske netop, på grund af alle de udfordringer, det også tilbyder :)

      Slet