søndag den 31. juli 2016

August banker forsigtigt på

 Sidder på trappestenen, forsøger at lade roen brede sig i min rastløse krop og flagerende sjæl.
Et vist vemod spreder sig, sommeren går på hæld, mørket falder tidligere , hverdagen begynder. Er jeg der, hvor jeg gerne vil være ? Er mit liv så godt som det nu kan blive, med de forudsætninger jeg har ? Hvorfor dit og hvorfor ikke ?! Usch - nogen gange bliver jeg træt af mig selv og al den refleksion, så er det godt at lette rumpen, ryste hovedet fri af tankespiralen og gå ud i haven og plukke årets første tomater.
Det er svært at være trist, mens du nyder en solvarm tomat af egen avl :)

13 kommentarer:

  1. Ja, det er rart at bruge hænderne (og munden: )), når tankerne er vilde. Og bare i det hele taget. Mange glæder findes dér. Måske kan du forme noget med ler eller male noget, som kan give dig et svar? Eller måske kan andre se noget i det, du gør, som du kan bruge? Du må undskylde, gode råd er nok ikke det, du har mest brug for, og din vej er sikkert haven. Også her kan man finde vidunderlige svar.
    Mest af alt, jeg håber, du lytter til dig selv.
    Og at du er god ved dig.
    Klem herfra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lytter altid til gode råd- jeg lytter og tænker/mærker efter- ofte kan andre se ens "problemer" på en mere ren måde, som jeg kan drage nytte af. Så tak for dine gode råd :)

      Slet
  2. Kære Miri, jeg tænker selv de samme tanker. Er jeg der, hvor jeg vil være? Jeg mangler desværre en håndfuld tomater til at svare mig, men spørgmålet er, om vi nogensinde finder ud af det? Jeg længes nogle gange efter andre steder, men når jeg så er der, så længes jeg et nyt sted hen. Eller tilbage til det første sted .. Jeg tror der er filosoffer, der har tænkt store tanker om der her! Fra hvad jeg kan se på din blog, Miri, så er du et ganske skønt sted :-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sender dig en håndfuld solvarme tomater - åh hvis jeg bare kunne :) Længsel ..Ja, at have den rastløshed- rodløshed, tvivl - ja, der er stof til mage filosoffers sommerferie :) Tak for dine ord- jeg tager dem til mig :)

      Slet
  3. Du kan også tage en lille sang, for man kan næsten heller ikke være trist, når man synger. Men kan man spise tomater og synge samtidig?
    Jeg er også lige der, - hverdagen banker på, nu gik det lige så godt, kan man ændre noget? Jeg er gået i gang med at rydde op og rydde ud et lille sted af gangen. Og måske fører det store ændringer med sig. Måske får jeg bare ryddet op. Det vil vise sig.
    Og man kan godt spise tomater, mens man rydder op. Eller synge....

    SvarSlet
  4. Tak for det fine råd :) Jeg synger ikke nok ! Jeg synger på arbejde, men ikke særlig ofte når jeg har fri..August er vemod og afsked, men også nye begyndelser. Jeg har også ryddet op i denne weekend - giver ro og overblik :)

    SvarSlet
  5. Refleksion kan være positive tanker, trods de er melankolske. Alt behøver ikke kører i dur, for stemningen løftes. Den indre ro har brug for melankoli.
    Lækkert med sådan en mundfuld, kan smage det trods jeg ingen har :-)
    God hverdag og arbejdslyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig :) Et vist vemod binder afslutninger og begyndelser sammen - i min verden )
      Tak - jeg begiver mig afsted :)

      Slet
  6. Det er genkendelige tanker. For mig begyndte de at dukke op omkring et halvt år før jeg blev de 50, og nu nogle måneder efter kommer de stadig. Måske de alligevel altid har været der når jeg tænker over det, måske det bare har været på en anden måde. Men sjovt er det at dine indlæg aktivere tanker når jeg skal til at skrive-og at læse Evas svar- selvom der ikke er ting som sådan at rydde op i, så er der en have der trænger til at blive "tæmmet", og det giver mig altid stor tilfredshed og enorm glæde at boltre mig med det der i mit hoved trænger:-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tanker- rod i hovedet, giver mig altid en trang til at rydde op, ordne, tæmme om du vil :) Jeg har haft de tanker gennem hele mit liv, en oplevelse af at være nød til at stoppe op og mærke efter..Ofte har jeg dog ikke mulighed for at handle, men bevidst om mit liv, det bliver jeg. Tak for at dele dine erfaringer :)

      Slet
  7. Det er da nærmest umuligt! Jeg har adgang til tomater (og agurker) i drivhuset, her hvor jeg passer hunde lige nu... og det er så skønt! I dag fik vi bare nye kartofler med tomat og agurk og en håndfuld blandede krydderurter. Det med tankerne forstår jeg godt. Jeg havde selv sådanne tanker, da jeg havde Hollymount - for det VAR så vidunderligt, men også noget så dyrt og besværligt. Var det virkelig det, jeg ville bruge mit liv på? Det var det så IKKE... og nu er jeg særdeles afklaret omkring det, jeg vil. Måske kommer det også lidt med alderen, Miri. Jeg er vist en lille/god bid ældre end du... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er nu 51 og føler mig stadig ikke afklaret :) Hæ hæ, jo på flere områder ved jeg hvad jeg vil og endnu tydeligere hvad jeg ikke vil. Det spændende er, at mine kerneværdier stort set altid har været de samme. Det liv det liv, er en herlig gave, der forandrer sig mens vi bruger det :)

      Slet
  8. MIRI MIRI MIRI!! Ser dette indlæg NU, EFTER at jeg netop har kommenteret her!. Hvor pudsigt ;-) Tror vi tænker ret ens mht. visse områder af vores liv...og al den (pokkers!) filosoferen og tænken og analyseren og bla bla bla...!!!! TANKESTRØM - TANKESTORM!!!!

    SvarSlet