onsdag den 13. juli 2016

En Onsdag

Jeg traver mod bussen med "Skønlitteratur på P1" i ørene. Det er tidlig morgen og og der hviler en stille ro over naturen. Bussen kommer sørme til tiden, så stille glæde hos mig. Bussen fragter mig over vandet og sætter mig af ved min ventende cykel. "Skønlitteratur på P1" snakker stadig, mens jeg må stoppe og plukke lidt blomster på vejen, for "mine" vuggestuebørn, skal da indtage deres madpakker omkring et bord, hvor på en lille buket af årstidens blomster knejser. "Skønlitteratur på P1" stopper og bilernes hidsige larm mærkes, men heldigvis er jeg næsten fremme og cyklen kan sættes under tag og en ny arbejdsdag kan begynde.

16 kommentarer:

  1. Tak for at tage os med på din morgenrejse, Miri. Du formidler det så godt, de dér stille og larmende stunder, inden arbejde, som vi alle har eller har haft. Det er hyggeligt at plukke en buket og dele den med "dine" vuggestuebørn. Det er ikke for tidligt at lære botanik. Og at sanse og blive venner med blomster, kan man altid.
    Tænker på, om du kan bruge en biografi med Astrid Lindgren? Så vil jeg sende den til dig. Men jeg vil jo ikke gøre det, hvis du allerede har den. Det er: Denne dag, et liv. Jeg har smugkigget i den, ellers er den ikke brugt.
    Hvis du vil ha´den, går der bare lidt tid, før jeg får sendt den. En lang historie. Men så snart jeg kan, gør jeg det.
    Mange varme hilsner fra Fyn og Laila: )

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, kære du - det var godt at have dig med på rejsen :) Og TAK fordi du tænkte på mig, da du kiggede i bogen- den bog har stået på min ønskeseddel lige siden den udkom, og ved du hvad, jeg har netop foræret mig selv den- som en sommergave :) Men ellers SÅ mange tak, sødeste Laila.
      Bogen ligger dér oppe på øverste hylde og venter på jeg får min en uges sommerferie, for så skal den med i kufferten :)

      Slet
  2. Jeg er glad for, at du har bogen, for jeg følte ligesom også, at den hører til hos dig. Tak for dine varme ord til mig.
    Kuffert og ferie og bog i kuffert er gode ord. Jeg er så glad på dine vegne, Miri. Selvom jeg kunne håbe for dig, du havde lidt mere ferietid. Men måske bliver det, lige som det skal. Det håber jeg.
    Mange fine tanker herfra, fra Laila: )

    SvarSlet
    Svar
    1. :)
      Jeg ville også gerne have lidt mere ferie- jeg er nemlig ret glad for at holde fri :) Men sådan kan det ikke blive, og så vil jeg bare nyde den ferie jeg nu engang har. Tak for dine tanker og dine ord- knus

      Slet
  3. Dejligt øjebliksbillede :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Og børnene har duftet til de fine lilla skønheder :)

      Slet
  4. Tak for hverdagsbilledet af en skøn morgenstund. Dine vuggestuebørn er heldige at nogen tænker på buketter til spisebordet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - det er dejligt at dele den med jer :)

      Slet
  5. Skønt hverdagsbillede - du kan altså bare noget helt specielt indenfor det felt, søde Miri. Og hvor er de bare HELDIGE, "dine" vuggestuebørn...at have dig som en del af deres hverdag, når de er væk fra deres forældre! KH Lilly

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lilly - jeg gør mit bedste for at skabe en god dag for de små mennesker :)

      Slet
  6. Dejlig tur om morgenen, meget tidligt, der hvor vi andre gemmer os under dynen, eller så småt begynder at få øjne.
    Fornøjelsen er med garanti størst med tørvejr, for så er muligheden der, for at plukke en vejkantsbuket, både til dine dejlige "vuggestuebørn", dine kollegaer, børnenes forældre og ikke mindst for dit eget øje, og mit fordi du deler.
    Ønsker dig en dejlig søndag. Og god arbejdslyst/ferie eller hvad der nu er i vente.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder meget af at cykle i solskin og mild brise :) Men sådan er vejret ikke så ofte - ha ha :)
      Jeg tager en arbejdsuge , men SÅ har jeg en uges ferie - hurra og tak :)

      Slet
  7. Og tænk, hvor skønt at man kan klare en ellers kedelig transport med berigende podcast og pluk af vilde blomster undervejs.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gælder om at fylde på med glæder :)

      Slet
  8. Så smukt at læse - dejligt at du tager blomster med til vuggestuebørnene.
    Knus fra Gitte/Madame

    SvarSlet