fredag den 1. juli 2016

Fredags Buketten

Traditioner skal være levende, skal plejes og holdes af, have en mening, for at være berigende og ikke bare noget jeg gør, fordi det er en tradition. Fredags buketten gør mig godt, så den tradition vil jeg ære. Glæden ved blomster, markeres om Fredagen med en buket, som deles her.
Derved mindes jeg også min far, som hver Fredag forærede min mor en buket blomster.
Den blå er en Klokke fra skoven, den hvide er Kvan fra grøften og den gule er Prikbladet Fredløs fra haven.
3 blomster, en gammel kande og lidt vand - den fineste lille Fredagsbuket fra mig til jer :)

21 kommentarer:

  1. Tak for blomsterne. Tænk at din far havde så sød en tradition.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mig en glæde :) Han var en god mand, der var rigtig god til at give gaver, der glædede modtageren. God weekend :)

      Slet
  2. Tak for buketten. Jeg siger som Eva, det var da en skøn tradition. Og du er god til at få blomster ind i huset.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er mig en stor glæde at dele buketten med dig, kære Lene :) Jeg kan ikke lade være med at plukke blomsterne ind og fylde huset med skønhed og duft :) Rigtig god weekend :)

      Slet
  3. Hvor er det en smuk buket, Miri!
    Tak fordi du viste os den - og ja, sikke en sød far du har haft og en opmærksom ægtemand han har været overfor din mor. :)
    God weekend! Nyd den alt det du kan!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak , er glad for at du kan lide den :) Min far var en god mand, og meget gavmild:)
      Jeg vil nyde alt hvad jeg kan og ønske dig en rigtig god weekend :)

      Slet
  4. Tak for den fineste buket. Tror jeg vil dele dit indlæg med manden min;) God weekend til jer dernede på kanten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - mig en fornøjelse :) Og du må endelig hilsen den gode mand og ha den dejligste weekend :)

      Slet
  5. Vilken ljuvlig bukett Miri! Blåklockor tycker jag så mycket om. Det finns gott om sådana i dikeskanterna här ute på landet och jag tycker att de är så vackra där de vajar i vinden. En sådan fin tradition som din pappa hade och som du nu också för vidare.

    Jag hoppas att du får en fin helg kära du!

    Kram Lotta

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forbinder også de blåklokker med Sverige :) Jeg havde engang et hus i småland og dér var de blåklokker i alle afskygninger - meget smukt.
      God weekend til dig og dine :)

      Slet
  6. Kære Miri. Tak for dine blomster til os. Jeg holder af dem alle tre, og kanden - og vandet: )
    Din far lyder - som altid - så sød.
    Jeg synes, det er en interessant tænkning omkring traditioner, du tager op. Jeg tror godt, jeg kan følge dig noget af vejen. Og jeg beundrer, din måde at tænke over og forme dine egne traditioner på. At ikke bare følge strømmen, men virkelig mærke efter selv.
    Jeg er bare modsat, meget mere irrationel, og jeg finder måske en skønhed i ikke at altid at vide hvorfor. Som jeg oplever det, forstår jeg først noget jeg altid har gjort (traditioner), mange år efter, jeg begyndte. Jeg kan ikke lige finde et eksempel for mig selv nu, men jeg tænker på min veninde, som holder Politiken fx, det gør hun fordi hendes familie altid har gjort det, men hun læser den ikke. Hele hendes hjem er fyldt af vidunderlige Politiken, og hun ved ikke helt,hvad hun skal gøre ved det. Det kunne meget vel have været mig, at have det sådan også.
    Nu, hvor jeg skriver det til dig, tænker jeg, det kan handle om følelser, som må have plads og tid, og tænkning har en anden tid end følelser, så derfor kan situationer - og traditioner - komme til at være irrationelle.
    Derudover tænker jeg, der er et kreativt rum i det - det er vidunderligt for mig - ikke altid at vide - jeg elsker bøger og film, jeg ikke forstår. Men på den anden side, er der jo også et enormt kreativt rum, at skabe selv og være vidende i processen, som når man som du, skaber sine egne traditioner.
    Så nu er jeg helt indviklet i mine tanker, så jeg vil stoppe. Håber,noget af det gav mening.
    Varmeste hilsner til dig og jer i skoven herfra Fyn og Laila

    SvarSlet
  7. Ps: Jeg ved, du har meget om ørerne, så Miri, tænk endelig ikke på at svare mig med mere end få ord eller en linie. Jeg ved, du er der, et sted. Og sender dig ekstra mange varme hilsner: )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord:) De giver, som altid, ny næring til mine tanker og overvejelser, hvilket jeg synes er en gave, så tak for det, køre Laila.
      Ja, livet levner ikke megen tid til liv, så er glad for din forståelse, men jeg vil så gerne svare tilbage :) God Søndag til dig på Fyn :)

      Slet
  8. Så smukt et minde om din far og mor - og hvor er det dejlige billeder!
    <3 fra Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :)
      Det er godt at have minder om dem man har mistet..Og ja, skam også minder om det liv man har levet :)

      Slet
  9. Kære Miri. Det er dejligt at du er tilbage :-) Kh Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Det flyder dog ikke fra mig med indlæg..Men vil det, så det skal nok komme :)

      Slet
  10. Tænk, det havde jeg helt glemt: Min far gjorde det samme - hver fredag kom han med blomster til min mor. Og nu vil jeg huske det, den dag jeg får et hus igen - en fredagsbuket skal der være :-) Hvor ER din smuk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh de søde ægtemænd og vores fædre :) Jeg synes du har taget en rigtig god beslutning , Fredagsbuketten længe leve :)

      Slet
  11. Hvor er det vidunderligt med din fredags buket, har savnet dette indslag i den periode hvor du har været i gang med at få din hverdag til at at hænge sammen arbejde, transport og det "langsomme" liv du har brug for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - dejligt at få den tilbage melding, at du kan lide disse indlæg, det gør jeg vil altså fortsætte :)

      Slet