onsdag den 31. august 2016

Brombær i August

Jeg plukker brombær i skoven og kommer til at tænke på min far. Han holdt meget af det bær, der for mig, hører hans måned til- August. Sommeren kompleksitet samlet i det mørke bær. Han ville være blevet 71 år i August, hvis ikke kræften havde taget ham for 17 år siden. Dér blandt brombær tænker jeg over det at savne, at føle sorg..Jeg kommer ikke over den, jeg lærer at leve med den. Sorgen og savnet.Jeg plukker bare en kop af de mørke bær, der vil løfte min morgenmad næste dag. Jeg holder af morgenmad, jeg holder af morgner, af de nye begyndelser. Brombær i August.

15 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak :) Faktisk er der meget fint omkring os :)

      Slet
  2. Brombær er det bær som ledsager os fra sommer til efterår. Et bær med mørk smag, hvis jeg kan sige det sådan?

    SvarSlet
  3. Det er sådan det skal være, man skal ikke komme over sorgen, man skal leve med den. Det tror jeg på, et en del af livet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er enig med dig. Vi taler bare så meget om at kommer over noget, igennem noget..Tror det handler om at acceptere, lære at leve med..

      Slet
  4. Dejligt når glæden er lige udenfor døren, og lige denne glæde kan toppe en morgenstund både øjet og mætheden kan glædes.
    En sorg kan ikke forsvinde, den kan vi lærer at leve med, og vi får alle stunder hvor vi tænker på før savnet/sorgen kom til os.

    SvarSlet
  5. Åh Miri - sikke et smukt lille indlæg. Det rører mig dybt. Jeg husker et tidligere indlæg, hvor du også omtalte din far på den mest kærlige måde og med et meget stort sagn.... Nogle ting kan - og skal - vi nok ikke komme os over. Men forhåbentlig gør det lidt mindre ondt med tiden <3 Kram til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. kære Lilly. Min far arbejde altid meget og var ikke så meget tilstede, men jeg vidste at han elskede mig betingelseløst og det er en tryg følelse. Han var et meget vidende menneske, meget spændende at tale med og meget hjælpsom. Det gør meget mindre ondt, men over det, tror jeg aldrig jeg kommer.

      Slet
    2. Han lyder fantastisk! Ikke noget at sige til, at han var medvirkende til at du blev som du blev :-) Og dét er en kompliment <3

      Slet
    3. Mange tak for dit kompliment - jeg rødmer og takker ydmygt :)

      Slet