fredag den 26. august 2016

Fredags Buketten

Super enkel Fredags Buket ; Salet Rose og den gule glædes Pom Pom.
Salet er en rose, der altid skal gro i min have, i alle haver jeg har været så heldig at få lov til at dyrke, har jeg haft Salet. Hun er altid i blomst, og hvilken blomst; fyldt rosahed, svimlende velduft og de herligste torne. Den gule Pom Pom  kender jeg ikke navnet på, men hun har , som alt levende, sin egen historie. Sidste år, da jeg  var vikar i en børnehave, der levede i den dejligste have, groede den mægtige Pom Pom, der midt blandt legende børn. Jeg fik lov til at tage en lille klump og nu gror den gule Pom Pom her i haven,blandt frække katte, fjollede høns og en enkel hvid kanin.
Gul og rosa - de to sammen, er ren fryd i mine øjne.
Fredag, Fredags Buket og ønsker om en god Fredag til alle jer derude.

18 kommentarer:

  1. En härlig fredag och helg önskar jag dig kära Miri!♥

    Kram Lotta

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Jeg har planer om megen kage spisning i godt selskab :)

      Slet
  2. Fin buket. Den gule blomst er en kæmpe-solhat (Rudbeckia laciniata " Goldquelle". Den blomstrer frem til oktober.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak ! Det var dejligt at få navn på :) Jeg håber den breder sig :)

      Slet
  3. Enkel og smuk buket. Jeg hælder mere til den gule blomst er en dobbelt staudesolsikke (Prøv at kig ind på Regnspovehavens blog)
    God weekend
    M.v.h. Ketty

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg kan vist bedst samle enkle buketter, hvor i mod ÆldsteDatter kan skabe de smukkeste overdådige buketter :) Tak for dit forslag til den Gule - jeg kigger forbi hendes blog :)

      Slet
  4. Jeg elsker bare dine fredagsbuketter, Miri!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det sødt sagt :) Tak ! Og jeg elsker at dele dem :)

      Slet
  5. Og en dejlig weekend til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg har stor planer om at gøre intet andet end det jeg har lyst til :)

      Slet
  6. Härliga färger tillsammans. Jag har aldrig förr sett någon av de blommorna. Tack för att du visade dem!
    Ha en go fredag och weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg er ret glad for de 2 hidsige farver sammen og formerne klæder også hinanden :) Jeg er meget glad for at give jer en Fredags Buket - glæder mig faktisk hver eneste uge :)

      Slet
  7. Holder også MEGET af gul og rosa sammen:-) Den rose lyder som en jeg engang må eje, vil kun have grovillige roser.
    God lørdag til dig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Farve glæde :) Jeg kan bare anbefale den - den er nem at elske :)

      Slet
  8. Tusind tak for buketten, den gør bare så glad.
    Du ved jeg holder så meget af dine fredagsbuketter ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er mig en glæde og en fornøjelse at dele Fredags buketten med jer :)

      Slet
  9. Dine buketter - og medfølgende historier/anekdoter - er altså en smuk fornøjelse! Tak fordi du deler med os alle - håber du har haft en skøn weekend! Tak for dit besøg 'hos mig'. KH Lilly

    SvarSlet
  10. Se da lige, hvor du suger til dig af det gode og spreder det igen med en lille historie. Tak.

    SvarSlet