tirsdag den 6. september 2016

5 glæder fra ugen, der er gået

 Årets første helt modne røde chili - den er stærk..Det ved jeg, fordi jeg rørte let ved den og derefter gned jeg mig i øjet...AV ! Det er rigtigt, jeg rørte bare forsigtigt ved den, flyttede lidt på den. Så den viser tegn på at være rigtig, ja - nok mega stærk. Jeg er tilfreds og glad. Tænk, hvad sol, jord, vand, frø og lidt omsorg kan frembringe,
Sprudlende livsglæde - lidt frø af Stolt Kavaler i en gammel sodavandskasse og der er måneder af vild farve og grofest. Haveleg, når den er sjovest.. Holder af det hele ikke er så pænt, så rigtigt, så planlagt, så dyrt. Det er jo bare noget vi leger.
 Smørrebrød til frokost. Ristet rugbrød, avocado, æg og så alt det sjove. Hverdags mad, når det er bedst.
 Søndags Morgen Boller - endnu en af de gode traditioner hernede i Udkanten, hvor der ikke er en god bager i miles omkreds. Du må bage dine egne boller- så hver Søndag morgen hiver jeg koldhævet dej ud af køleskabet og bager gode boller, der kan nydes med smør og al den tid der nu engang skal til.
Rejseri. YngsteDatter og hendes kæreste er blevet husejere og vi knokler alle for at gøre huset til deres hjem, det vil sige rengøring, rengøring, rengøring og masser af maling. Men det er så godt, det er så sandt og vi hygger os der i Roskilde by.

8 kommentarer:

  1. Fem hyggelige glæder. Åh, sådan en hjemmebagt søndags-bolle med dejligt smør....

    SvarSlet
    Svar
    1. Findes der noget bedre en nybagt brød med smør ?! :)

      Slet
  2. Det lyder hyggeligt med huskøb og hjælp er altid dejligt at få, men også at give. Sodavandskassen og stolt kavaler :-) fin kombi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine hvidløg og den kasse med Stolt Kavaler, må vist være årets have successer :)

      Slet
  3. 5 dejlige glæder, minder mig om, at jeg altid får chili i øjet når jeg laver mad med chili! Og har altid maling på hele kroppen, når jeg maler, selvom den er helt dækket!! Og så er du bare helt fantastisk til det med at have en have:) Og hvor er det spændende med yngstedatters hus:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for at dele dine oplevelser med både chili og maling - ha ha :) Jeg har en naturhave, har jeg lige hørt på P1 :) Det er så fint, deres nye hus - eller gamle hus, men nyt for dem :)

      Slet
  4. Dejlige glæder, hver og en. De fleste sanser kommer i spil :-)

    SvarSlet