mandag den 26. september 2016

6 glæder fra ugen der har været


 Kloakdæksel i Roskilde, Vikinge byen, hvor YngsteDatter og SvigerSønnen har købt det fineste hus.
 Æblehøst i min have på Udkanten af Sjælland.
 En Hane ved navn Brian. Han øver sig i at gale og lever stadig i bedste velgående sammen med sine brødre...Det er ikke nemt at tage liv !
 Lys i mit køkken.
 Hvis ikke jeg var i den rådne situation at være uden lønarbejde, var jeg aldrig gået  forbi dette kunstværk i Næstved.
Suppe sæsonen er skudt godt i gang med gulerodssuppe.

10 kommentarer:

  1. Skønne glimt! Jeg er vild med hønen - undskyld hanen - der hedder Brian. Er der en Preben på vej?
    Håber du får en fantastisk uge!

    SvarSlet
  2. Hanen Brian - åh han er sjov- han ø v e r sig i det der galeri - ha ha - som en anden teenager dreng med stemmen i overgang :)
    Der er helt bestemt en Preben ! Faktisk sandt ! Men jeg skal jo af med de haner...Ingen vil dog have dem, og det vil sige øksen skal frem og DET er ikke lige min ynglings beskæftigelse..

    SvarSlet
  3. Det er så viktig å huske på de små gledene hver dag!
    Alltid er det noe å glede seg over, og det krever bare litt oppmerksomhet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg helt enig med dig i -Glæderne er i vores liv også når livet er svært, vi skal bare være opmærksomme og huske at glæden også findes i det små ting :)

      Slet
  4. Tak. Og hvad mon du finder på i næste uge?

    SvarSlet
  5. De små glæder i hverdagen er så vigtige, bare det at mærke efter, finde et lille smil frem, er med med til at skubbe de forstyrrende negative, triste ting til side, måske endda helt væk eller bare ud i perferien.
    Tak for igen at give lidt glæde med dejlige billeder fra din hverdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - glæder vokser af at blive delt :)
      Jeg forsøger ikke at ignorere mine bekymringer og sorger, men jeg forsøger at sætte fokus på glæderne. En livsopgave :)

      Slet
  6. Du er så sindssyg dygtig til:
    a) at huske at fange de små glæder i hverdagen
    b) at fange de små glæder at hverdagen
    c) at dele de (indfangede) små glæder i hverdagen med os andre, så vi også nærmest oplever dem og glædes ved dem :-)
    TAK for det. Sikke et vidunderligt maleri i øvrigt - det ansigt; så meget levet liv og historie....
    Kram til dig (og Brian). KH Lilly

    SvarSlet
  7. 1000 tak for dine ord, søde Lily :) Det betyder rigtig meget for min lyst til at blogge, at jeg for noget respons og du giver den, så TAK :)

    SvarSlet