søndag den 11. september 2016

ARGHH !!!

De blogs jeg følger, bliver trods alle mine anstrengelser, stadig ikke opdateret, eller står i korrekt rækkefølge i forhold til nye indløg og meget andet bøvl ..... !!!!
Sådan noget irriterer mig vildt og gør at jeg slet ikke gider at blogge gennem Blogger... !
Hvordan kan jeg ellers blogge, mange blogger jo fra andre "steder", hvad gør I, hvordan og hjælp mig gerne.
Jeg er lidt tabt i det her, ved ikke en fløjtendes fis om teknikken bag det hele og min IT-ansvarlige "tillader" sig jo at have et mere end et fuldtidsjob og så lige flytte i hus også :)
Så gode råd søges :)
En noget kedelig, grim og trist tekst uden andet indhold end brok, klage og et lille råb om vejledning, kræver et fint billede.
Fanny, der sidder der i indkørslen og kigger ud i skoven, inden hun siger; "farvel og vi ses i morgen tidlig " - og går på eventyr i natten.

21 kommentarer:

  1. Åhh, jeg har aldrig overvejet at blogge via blogger. Det handler nok hovedsageligt om at jeg ikke vidste så skidemeget om at blogge før jeg kastede mig ud i det. Jeg er ret glad for både at blogge på eget domæne og udenom blogger. Jeg bruger wordpress som CMS, og det er jeg ret glad for!
    Jeg ved faktisk ikke hvordan man skifter, men det var enkelt nok at starte en blog op, synes jeg - jeg fik stor hjælp fra Google!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ! Tak fordi du gav dig til tid at dele erfaringerne :)

      Slet
  2. Har du prøvet at logge af og på igen?
    Eller skrive til blogger?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja til det første og nej til det andet :)

      Slet
  3. Alle mine blogs er jo via wordpress.com, man kan få brugerfladen på dansk, men det er jo lidt af en indlæringsproces at bruge. Jeg er ex-itnørd, så ikke noget problem, men jeg kender jo ikke dit niveau, jeg synes det er meget bedre end Blogger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og man kan importere sine blogger ting TIL wordpress.

      Slet
    2. Lyder godt at man kan importere :) Jeg har et ganske fint og lavt niveau :)
      Men har kyndige folk i min nærhed :)
      Tak for at fortælle !

      Slet
  4. Jeg benytter wordpress, i mange år brugte jeg en .com løsning, og for nogle år siden valgte jeg at gøre den til min egen.
    Der er en løsning til at hente alt ind fra tidligere servere. Du vil blive guidet så selv (it-blinde) kan forstå det. (desværre lavede jeg en "sletning" og derved forsvandt mine billeder fra før jeg valgte egen domæne, blev spurgt om jeg var sikker, glemte bare konsekvensen).
    Jeg benytter Inoreader til dem jeg følger.
    Det er en jungle. Håber du finder en løsning.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for at dele din sti gennem junglen :)

      Slet
  5. Linklisten fungerer fint på min blog, som også ligger på Blogger. Prøv at ændre indstillinger i din linkliste - fx vis dato eller andet, og se om det gør en forskel. Blogger er langt nemmere at håndtere end fx WordPress (selv om det ikke er decideret kompliceret at bruge WordPress).

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har prøvet at ændre indstillingerne, på flere forskellige måder..Og tak for din mening om WordPress/Blogger - jeg har nemlig brug for noget der er let at gå til, men samtidig skal det altså fungere... :)

      Slet
    2. Du har helt ret til at brokke dig, Miri - især over sådan nogle IT-ting, som bare skal virke! Sådan har jeg det også selv. Hvordan det fungerer behind the scenes og alt det der, det rager mig - det skal bare være nemt og lige til og virke! Fnis. Jeg har brugt Blogger sinde 2005, og der er sket mange ting - førhen skulle man selv sidde og indtaste html-koder. Guderne må vide, hvordan pokker det nogensinde lykkedes mig, men det gjorde det sgu (og ja, jeg bruger stadig fastnetstelefon og sværger til den!)! Håber du får din liste til at fungere igen - jeg har ikke selv problemer med min. KH Lilly

      Slet
    3. Tak :) Jeg bliver virkeligsur og brokkesyg ... Måske fordi jeg heller ikke er særlig IT vidende og derfor føler mig handlingslammet :)
      Fastnet - den beholdt jeg også i en del år, men nu ejer jeg dog bare min mobil :) Men forstår din følelse !

      Slet
  6. Jeg har lige hørt et rygte om at det er kommet i orden igen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil håbe at rygtet taler sandt :) - Tak :)

      Slet
  7. Jeg bruger Wordpress på eget domæne (bruger UnoEuro som webhotel). Jeg er stor fan af Wordpress og kan kun varmt anbefale det. Mener også at have læst at flere er flyttet fra Blogger og til Wordpress.
    Jeg håber at du finder en løsning, for det skal bare virke :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for at dele dine erfaringer ! Og ja, det skal altså bare virke, ellers ryger noget af min glæde :)

      Slet
  8. jeg har også problemer med især de blogs, som har selvstændigt domæne. Der får jeg ofte først at vide flere dage efter på min blogliste, at de har udgivet et indlæg. Men jeg orker ikke at skifte, så jeg må bide i det sure æble og håbe at det bliver ordnet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sørme træls, at det ikke bare kan virke som planlagt ! Du ejer evnen til at afvente og se tiden an..Måske jeg skulle opøve den dyd :)

      Slet
  9. Om du inte kan läsa uppdateringar på min blogg, så beror det på att jag tappat farten lite ett tag och inte uppdaterat överhuvudtaget. Men nu är jag på gång igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. :)
      Dejligt du har fået lyst, tid og overskud til at blogge igen :)

      Slet