torsdag den 1. september 2016

At dele det gode

" Bedstemor sagde at jeg havde gjort det rigtige, for når man opdager noget godt, så skal man lige med det samme gå hen og vise det til nogen andre; på den måde spreder man det gode omkring sig og der er ingen ende på hvor langt det kan nå. Hvad der er rigtig nok."
                                                                                     - Forrest Carter ; "Little Tree" -

Citat fra en meget god lille bog, som jeg holder meget af og jeg lever med det citat, for det klinger så smukt og sandt for mig.

Jeg har en Facebook profil, men er der aldrig... Troede jeg ville nyde at være en del af det netværk, men kan mærke at alle de informationer faktisk gør mig lidt rund forvirret., Dengang jeg var på Facebook, gjorde Hyldemors Have indtryk på mig, fik mig til at huske hvor vigtig naturens energi er i mit liv.

Jeg er ikke på Instagram, er blevet opfordret flere gange og har også været fristet, men derinde gemmer sig den aller største tidsrøver af smukke, skønne billeder, så jeg slet ikke ville kunne løsrive mig. Men derfor kan jeg jo godt fortælle, at ÆldsteDatter har skabt sig en profil derinde og hun har noget fint at dele.

Jeg er vist bare blogger af hjertet- kan selvfølgelig godt lade være, men vil helst ikke. Jeg holder af at gå på opdagelse i Bloglandet og finde nye bekendskaber. Lige for tiden er jeg ret optaget af denne skønne svenske blog , Cashew Kitchen.

Nu har jeg delt 3 gode opdagelser med jer og det var en glæde for mig.
Men en sidste glæde må lige deles - et stykke himmel, så blå som kun Septembers himmel kan være.

19 kommentarer:

  1. Jeg overvejer næsten hver dag at skrotte min facebookprofil... Synes som du, at jeg bliver forvirret, og det er sjældent man får noget brugbart med derfra. Men til gengæld har jo en profil tilknyttet min blog, og sålænge jeg har det, så synes jeg ikke helt jeg kan skrotte min egen... Det er måske bare noget pjat... Tak for det dejlige stykke septemberblå himmel!

    SvarSlet
    Svar
    1. Har fuld forståelse for dine overvejelser - for og imod..Og hvordan sletter man den egentlig.....?!
      Det virker at dele det gode :)

      Slet
  2. Du deler de fineste ting. Selvom jeg næsten er ude af blogverdenen, så gibber det i mig, når der er nyt fra dig.
    Og jeg tænker, at instagram ikke ville være et skidt sted for dig. Men jeg kigger med her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva :) Jeg håber du ikke helt forsvinder ! Instagram frister, men jeg tror jeg bliver her :)

      Slet
    2. Nu følger jeg også Miris ældstedatter. Og Eva, dig ville jeg også gerne følge på instagram, hvis du altså har lyst til følgere, så skriv gerne hvad du hedder på insta:)

      Slet
  3. Tak fordi du fortæller, at Ældstedatter er på Instagram - jeg er fuldstændig solgt over hendes skønne billeder og følger hende nu! Elsker jo Instagram ved du nok :-)
    Mange Nordsjællandske hilsner fra Gitte

    SvarSlet
  4. Dejlige glæder. jeg gider heller ikke Facebook, har kun min profil, fordi Messinger virker til kommunikation. Til gengæld er jeg ret glad for Instagram, men jeg vil ikke undvære min blog :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er fuld af beundring over du kan dele din opmærksomhed mellem flere platforme :) Men du er også en overskuds kvinde, altid i gang med noget - respekt herfra :)

      Slet
  5. Du gør det du har i hjertet, blogger, og det er du helt eminent til. Facebook er for mig kommunikation med familie og venner, jeg har lukkede familiegrupper, hvor vi deler billeder, ønskelister osv. - helt genialt. Instagram er billeder der som dine billeder, fortæller det hele. Så der kunne du også godt være, bare dele nogle af dine fantastiske billeder med enkelte ord. Bloggen er helt klart dig, og jeg bliver så glad hver gang du deler dine billeder og tanker og ord:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine synspunkter og erfaringer og gode ord :)

      Slet
  6. Jeg er fuldstændig enig med dig, der er alt for meget unødigt på fb. Jeg har fået delt mine følgere op i kategorier, så efterhånden ved jeg hvor jeg skal kigge hvis jeg "gider".
    IG er for mig en stor glæde, når jeg ser disse dejlige billeder fra hverdagen rundt omkring. Har fravalgt nogle, da de for mig var mere "Se jeg er perfekt hele vejen rundt". Det har jeg ikke lyst til at se, er mere til det naturlige.
    Jeg tjekker begge dagligt.
    Bloggen har jeg forsømt, og det mere end jeg selv bryder mig om. Savner det kan jeg mærke. Men alt skal kunne gå op i en højere enhed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi vil gerne det hele..Jeg har bare fattet at det kan jeg slet ikke :) Tak for dine erfaringer og synspunkter :)

      Slet
  7. Fnis... åh, kære Miri, jeg er vist en af dem, som har prøvet at overtale dig til at komme på instagram :O)) og det er ikke noget, jeg sådan gør, ellers... prøver at overtale folk. Jeg synes bare det ku være så hyggeligt (og fordi jeg selv føler mig godt tilpas der..)
    Og det vigtigste er jo, at du er et sted, du føler dig godt tilpas: Bloggen.
    Min facebookprofil slettede jeg jeg for to-tre år siden, da jeg blev så forvirret derinde. Jeg har ikke fortrudt, jeg sagde farvel.
    Men åha... ja, alle disse valgmuligheder. :-)
    Knus og kram
    Lotte, langsom...

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligste Lotte - det er du nemlig og det er jeg glad for :) Fordi du vil mig, at du vil dele det sted, der gør dig godt, med mig- tak :)
      Alle disse muligheder gør mig forvirret og ofte helt handlings lammet..Du har slettet din profil, er det svært ?

      Slet
    2. Kære Miri, beklager min langsomhed :O)) Jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan jeg slettede min profil. Men man skal være opmærksom på, at man også kan deaktivere (så sletter man ikke, men fjerner sig bare i "bero", og kan bare åbne det igen),,, men jeg ville SLETTES og helt væk og ud af det. Hvordan, kan jeg bare ikke huske. Prøv at google det, hvis det ikke står klart og tydeligt inde i facebooks hjælpefuntion eller i "indstillinger" derinde.
      Der var også noget med, at de første 14 dage, havde man en "fortrydelsesret", så man ved at logge sig ind kunne fortryde sin slettelse. Men efter de fjorten dage var det så total slut. Jeg vil sige, at de fjorten dage var lidt svært. Jeg fortrød et par gange og gjorde derfor min slette-proces ret lang. Men da jeg endelig formåede at holde mig væk fra facebook i de fjorten dage, var jeg bare enorm lettet over at være kommet ud af det.
      Men der er da ting jeg gerne ville tage del i: F.eks. mine niecer og nevøer, som er voksne og jeg ikke ser særlig tit... Hmmm...
      ;-)

      Slet
    3. Tak :) Jeg har sat mig lidt ind i det og det er , som du siger, ikke bare lige at gøre..Men nu har jeg(tror jeg) mulighederne, så er det "bare" at sætte i gang. Men og men..Forstår dig så godt, for du udelukker også dig selv for en masse, men var det ikke også det der var meningen..At forenkle.. Åh, nej, det er ikke nemt med alle de valg, vi som moderne menneske må og skal tage stilling til.

      Slet