torsdag den 29. september 2016

En lille tur i skoven

Vinteren er på vej. Skoven åbner sig op for besøgende og jeg takkede ja og gik en lille tur.
Med blæsten kom kølighed, hvilket er fint til en tur ud i det vilde, hvor brændenælden endnu ikke er frosset væk og jeg derfor kan iføre mig beskyttende cowboybukser. Det kan være vildt, derude i naturen !

 Sten og grønt lig med pænt.
 Et hul ved foden af et gammelt træ. Hvem mon bor derinde ? Så fint et lille bo med mos, vedbend og bregne
 Gammelt metal hegn....Sært at efterlade det der. Men når det nu er der, kan jeg se det som en slags kunst installation - måske.
 Død. Reden lå ved siden af..De døde i det mindste sammen og ikke i ensomhed. Fugle, men jeg ved ikke hvilken slags.
 Det har været tørt hernede i Udkanten, så de små åer, bække, floder (!) er tørret mere eller mindre ud.
Holder meget af dette sted, hvor vandet har gravet sig ned og de store træers rødder er synlige.
Mere død. Døden er en del af livet. Alt må død, for igen at opstå i en ny form.
Det var en fin tur, på en blæsende Onsdag i September.

17 kommentarer:

  1. Ja, det er virkelig en stormomsust dag i dag! Skønne billeder, også dem med døden...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Død og død var der en del af i mit indlæg, men havde faktisk en fin tur :) I dag blæser det endnu mere !! Bliver altid så rundforvirret når det blæser...

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Jeg plejede at bo tæt på skoven, og nu kan jeg mærke at jeg savner den. Jeg må vist snart pakke hundene i bilen og køre en tur i skoven :-)

    Der er altid noget poetisk over dine indlæg, Miri. Det kan jeg godt lide!

    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for at bo i skoven - holder af træer :) Jeg ville nu også gerne bo ved havet. Kan mærke jeg trænger til noget hav i mit liv :)
      Tak for dine ord - jeg blev glad :)

      Slet
  4. Fine billeder, Miri. Tak fordi du tog os med på din tur i skoven.
    Endelig kom det der efterår. Jeg lå med fryd og hørte vinden fortælle i nat og har danset i regnen i dag.
    Gode dage fremover ønsker jeg dig: )

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dejligt I ville med :) Ja, nu kom blæsten og med den efteråret , selv hernede fik vi regn i aftes :) Gode dage til dig , søde Laila

      Slet
  5. Nå ja, det er jo dig med de velholdte sko. (Synes pludselig jeg kan huske det fra nogle rigtig gamle indlæg).
    Der er noget fantastisk over naturens forfald. Og jeg glæder mig allerede til foråret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig - naturens forfald er meget fascinerende at følge. Og jeg deler den samme forårs længsel - hi hi :)

      Slet
  6. Svar
    1. Det var en fornøjelse og tak fordi du gik med - ha ha :)

      Slet
  7. Tusind tak for turen, det var dejligt, trængte lige til lidt andet end sortere, smide væk og gemme i stakke til jeg flytter her i løbet af uge 41/2016. Jeg får ikke tid før efter jeg er kommet i det nye, til ekstra udflugter udover det der ligger fast i hverdagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. At flytte er en stressende tid i ens liv , men også en tid hvor overblikket kan skabes :) Dejligt du var med på denne lille skovtur :)

      Slet
  8. Det er skovdueunger, eller rettere ringdueunger, som er faldet med reden ud.
    Ringduer yngler stort set hele året, bygger sjuskede reder og mister derved en masse unger.
    I forhold til yngel satser ringduer på kvantitet. 2 unger 5-8 gange årligt.
    Nu, hvor der ligger så meget korn på markerne og bog og agern begynder at drysse ned, får ringduerne en del unger på vingerne -hvis da ikke efterårsblæsten tager dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Farmer, tak for at give både navn og forklaring på de døde fugleunger :)

      Slet
  9. Svar
    1. 1000 tak :) Der er så mange fine billeder gemt der ude :)

      Slet