onsdag den 28. september 2016

Nytte og glæde

I min have er bar jord ikke noget jeg stræber efter, faktisk gør jeg alt for at undgå det. I naturen ser du ikke bar jord og jeg vil gerne have en have, der taler med naturen, lever med naturen. Jeg ønsker frodighed fremfor orden. Mine høns modarbejder mig lidt, for de elsker bar jord, som de støvbader i og disse Damer har åbenbart brug for støvbade steder , mange steder..
Men , som sagt, jeg bestræber mig på at dække al bar jord.
 Et lille bed, hvor der har groet blå blomster, der ikke blev som tænk og som nok blev ret mislykket, hvis sandheden skal frem, men det bed skal danne ramme om næste års Bønne stræber mod himlen, er blevet dækket af de frø jeg lige havde ved hånden;
 Koriander og Nigella, de stod jo alligevel der i glas ved mine krydderier.
 En enkelt selvsået Kæmpe Verbena står stolt midt i det hele.
Tænk, at noget ,der blev til ud af nytte kan blive så smukt.
Nigella, Koriander og Kæmpe Verbena.


10 kommentarer:

  1. Jeg elsker simpelthen dine blomster(billeder), Miri! Der må være så skønt i din have; god atmosfære og karma, tænker jeg ;-))))) Jeg elsker også frodighed i det grønne - og jeg kom altså til at grine af dine høns, der har helt andre tanker (og badevaner)...modsætninger mødes :-)))) KH til jer alle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, kære Lilly :) Haven er stor og ud til skoven, den er dejlig med store mere eller mindre vilde områder og så de områder der har fået mere omsorg. Pengene er små , så haven er præget af kreativitet - ha ha :)
      Jeg og HønseDamerne har vores sammenstød... :)

      Slet
  2. Hvor ser det fint ud. Lige et bed efter mit hjerte. Jeg kan iøvrigt slet ikke få korriander til at gro i haven. Sneglene æder det hurtigere end jeg kan nå at plante det. De ELSKER det simpelthen. Så ærgeligt for den dyrkede smager så meget bedre end den købte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Øv med de snegle ! Koriander er bare det bedste - smukke og velsmagende :) Her er jeg ikke plaget af snegle - 7,9,13 - men af Høns, Muldvarp og mosegris :)

      Slet
  3. Din have er så fin. Kæmpeverbena er ganske uventet dukket op i min have, men jeg siger tak :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) En uventet gæst som Kæmpe Verbena er vist altid velkommen :)

      Slet
  4. Så hyggeligt med et lille bed af nød, der giver så fin en buket.

    SvarSlet
  5. Med tankerne for din intention om ikke at have bare områder i haven, med undtagelsen af de steder hvor hønsene har støvbadet, så forstår jeg bedre hvordan du kan skabe så mange fredagsbuketter.

    SvarSlet
    Svar
    1. :) - jeg smider frø og deler stauder :)

      Slet