søndag den 11. september 2016

Velkommen til 2 nye medlemmer af familien

 Ginger Phoenix, den fineste lille Høne fra sommeren 2016.
Granola Johanna, den anden fine Høne fra årets kuld.

Tilbage er så deres 3 brødre - 3 flotte Hanekyllinger...... Og hvis de skule blive her, var der altså en Brian imellem....Men de må lade livet.. Ragnhildur, deres mægtige fader, er ikke glad for konkurrencen.
Men før øksen svinges, venter vi lige på, der kommer en kødspiser forbi, der har lyst til at få dem med hjem.

12 kommentarer:

  1. Hvis man skal spise høns, skal det da være sådan nogen totalt stressfrie nogen som dine! Men jeg kan godt forstå hvis du ikke kan sætte tænderne i dem selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sikker på, at deres kød må være det bedste og 100 % økologisk oven i :)
      Jeg spiser ikke kød, så andre må gerne få fornøjelsen, så er der mere fornuft og mening med at de må dø.

      Slet
  2. Fine høns! Manner, jeg er imponeret over at I selv hugger hovedet af dem!... Mon ikke rygtet hurtigt spredes, og så er Ragnhildurs rivaler hurtigt ude af verdenen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg indrømmer blankt, at jeg (endnu ) ikke har samlet modet til det...Men ÆldsteDatter kan !!! Hun styrer for vildt ! Synes ikke det sjovt, men det skal jo gøres..Hun er sej.
      Sidste år, spurgte jeg en af Jægerne i skoven om han ikke ville tage mine Hanekyllinger med hjem og hugge hovedet af dem og spise dem..Det ville han gerne, selv om han vist heller ville ha jeg selv gjorde det og skam også ville lære mig at plukke dem :)

      Slet
  3. De er rigtig smukke. Jeg får næsten lyst til at få høns, meeen det er nok ikke en god idé, når vi både har en lille have OG to katte, der sikkert ikke vil bryde sig om opmærksomheds-konkurrencen :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så hyggeligt at have høns :) Og katte :) Forstår dog godt, at begge dele i en lille have kan skabe nogle udfordringer :)

      Slet
  4. Smukke høns. Og sikke en gang tarteletter, der kunne blive....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kød må smage så godt - også i Tarteletter :)

      Slet
  5. Boede jeg tættere på ville jeg gerne hjælpe til, ikke kun plukke, men også spise, jeg er jo "kødædende" :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du måtte få de 3 Haner med fjer og det hele :)

      Slet
  6. Dina tuppar skulle förstås bli till Coq au vin i mitt kök! Tyvärr bor jag lite långt ifrån och plockat höns har jag aldrig gjort, men annars...

    SvarSlet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet