mandag den 3. oktober 2016

3 glæder fra ugen der har været

 Efter jeg høstede mine hvidløg i Juli, såede jeg bønner som dækafgrøde og hvilken fryd er det så ikke at kunne plukke bønner i September og Oktober. Blomsterne røg med i kurven fordi de pynter i og på salaterne.
 Veninde besøg med tid til næsten alt det vi gerne ville nå og det inkluderede blandt andet, hækling, vin, snak, Pizza Night, Fremvisning af det nye hus og kage spisning hos YngsteDatter , Ikea, morgenboller, katte klap og hanegal og samtaler om det store, det små, det lette og det svære.

At høste æbler, mens Solsikkerne står vagt.

6 kommentarer:

  1. Dejlig efterårsstemning - super ide du der har fået mht. bønnerne, billedet får mine tænder til at løbe i vand. Mums.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo det med den bare jord, der ikke er godt her i haven :) Og bønner smager godt, det er jeg helt enig med dig i :)

      Slet
  2. Lækre billeder :-) Jeg fik sået bønner for sent, så der bliver ingen bønner til os i år (ikke hjemmedyrkede i hvert fald).

    Jeg plejer at plastre mine salater og omeletter og kager til med hjulkroneblomster, men en biolog jeg kender har fortalt mig at de faktisk er giftige, i hvert fald i større mængder. Jeg blev helt ked af det da jeg fik det at vide, men også lidt glad, for jeg gider jo ikke servere dem i rå mængder hvis jeg forgiver folk med dem. Så nu fortæller jeg det videre til dig - og håber ikke det ødelægger din glæde ved de smukke blomster!

    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg såede nogen i August - det er en taknemmelig afgrøde , som du kan glæde dig til at have i din vidunderlige have til næste år :) Jeg vidste ikke det med Hjulkrone ! Tak for oplysningen - min høns spiser deres frø, når de kan komme til det.. Men både dem og jeg spiser i mindre mængder, så det går forhåbentlig. Glæde er ikke ødelagt :)

      Slet
  3. Solsikker, der står vagt, - det er jeg vild med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Meningen var faktisk at der skulle være en flod af solsikker, men det er ikke helt lykkes..Men dem der er, står herligt på rad og skuer ud over alt og alle :)

      Slet