mandag den 17. oktober 2016

3 glæder fra ugen der har været

 Valnødder. ÆldsteDatter samlede et par kurvefulde under det gamle træ. Der er så mange valnødder i år. Vi har samlet mange, men det kan ikke ses i græsset under det gavmilde træ.
 Venter på bussen. Kigger ned. Pænt. Kom til at tænke på et tæppe, et patchwork tæppe. Struktur, form, farve. Bussen kom.
Blomster. Lidt fra Oktober haven. Så føler jeg mig rig og uendelig taknemmelig. Blomster er smukke ude, såvel som inde. Blomster er meget vigtige for min glæde ved livet, så det er jo ret fantastisk, at jeg har en have med blomster i.

12 kommentarer:

  1. Men wow, dör av avund på nötterna!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har så mange, Sandra !!! Hvis du bare boede lidt tættere på, var du SÅ velkommen til at komme forbi og samle lige så mange du havde brug for :)

      Slet
  2. Det lyder som sand rigdom og dejlig sjælefred :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gør det faktisk .. Og den rammer mig heldigvis også men jævne mellemrum :)

      Slet
  3. Høsttiden er en gavmild tid, og du er heldig at have valnødder og blomster i haven :-) God ny uge til dig, Miri!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er heldig OG tager det ikke for givet :) Tak og må din uge blive mageløs :)

      Slet
  4. Det tæppe gad jeg godt se udført, helt fantastisk billede, så godt set:) I er heldige med de skønneste walnødder, sunde og gode, og lidt jul er der i dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan mærke jeg trænger til et værelse, hvor jeg kunne rode med mine ideer, du ved, så jeg kunne lukke døren og lade det ligge, til næste gang :) Men tæppet ligger og venter i min tænketank :)

      Slet
  5. Alle gode gaver....
    Tak for de dejlige hverdagsglimt.

    SvarSlet
  6. Vidunderlige beskrivende billeder. Jeg finder lige roen, ved at kigge før jeg igen springer på udpakning af flyttekasser, ophæng af lamper og hylder.
    Har ses en effektiv måde at knække valnødderne, din ældste har delt på IG.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pauser er vigtige i flytte processen - for ellers glemmer man helt, hvor vidunderligt det er, at man er flyttet til nye omgivelser :)
      Ja, det er en herlig måde hun gør de valnødder :)

      Slet