tirsdag den 18. oktober 2016

Helt klassisk

 På en mørk og kold aften måtte der noget helt klassisk til at forkæle kolde efterårs møre kroppe.
 Risengrød. En gang imellem er det en herlig aftensmad. Jeg koger den helt klassisk på mælk, men bruger dog fuldkorngrødris - jeg synes, de har en mere nuanceret smag. Kanel/sukker og smørklat- enkelt men godt.
Et godt tips, hvis du ikke er en af dem, der sætter grøden i høkasse/under dynen; brug en spatel til at røre rund med, den lige kant kommer helt i bund og rundt i alle hjørner, så intet sætter sig eller brænder fast.

8 kommentarer:

  1. Uf, vi ELSKER risengrød hjemme hos os, og spiser det sommer som vinter. Og så er det såååå nemt, hvilket er en stor lise for den madudfordrede mor :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - madudfordret - herligt udtryk, men sikkert ikke så fed en situation at være i ..
      :)

      Slet
  2. Sundt, billigt, nemt, og så smager det jo forrygende. Også forkælelsesmad her hos mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver altid lidt forvirret over det er så enkelt- altså ikke mængder af grønsager der skal snittes - ha ha:)
      Risengrød er godt for sjælen :)

      Slet
  3. Uhm, hvor ser det dejligt ud. Gode billeder, Miri.
    Jeg bruger også fuldkornsris, synes som dig, de smager ret godt. Men jeg koger dem i soyamælk, den med vanilje i. Bruger den ellers aldrig, fordi den er sukret. Men til risengrød - mums.
    Hav en dejlig dag, dernede i de vilde skove: )
    Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg synes også det smager vildt dejligt at bruge mandelmælk. Men nu skulle ÆldsteDatter spise med og hun er ikke glad for plantemælk, så jeg brugt ganske almindelig letmælk :) - sødmælk er nu også godt..

      Slet
  4. Jeg vælger også den klassiske dog med de grove fra urtekram, ikke kun for nuancerne, også på grund af bidet :-)

    SvarSlet