onsdag den 26. oktober 2016

På pindene (og nålen)

 Jeg strikker altid når jeg ser tv. Jeg strikker når jeg kører i tog. Jeg strikker, når jeg kan. I disse dage strikker jeg - set fra ventre; En uld poncho med fint hulmønster, karklud i bomuld og så hækler jeg små firkanter på lille nål i Rasmillas Ynglingsgarn - de små firkanter skal blive et halstørklæde og der leges (hækles) med 15 forskellige farver. Et projekt, der må og sikkert vil, tage meget lang tid- et slags evigheds projekt. Jeg har i løbet af efteråret strikket en del vanter og er stadig i det humør, magler bare det rigtige garn- noget der er uldent på den "rigtige" måde og slid stærkt. Så går lidt og kigger efter det.
- Nå , ja mere bomuldsstrik- lå i min rejse- med-- toget strikke -pose.
Det er på mine pinde (og nål ) i disse dage.

11 kommentarer:

  1. Dejligt at have gang i strikkepinde og hæklenål, spændende projekter, der bliver dejligt at tage i brug.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder at se mine ting bliver brugt flittigt :)
      Nyder at der er flere lag i det at fremstille noget med sine hænder.

      Slet
  2. Jeg er en rastløs sjæl og strikkepindene får mig til st sidde stille 😊
    Jeg nyder at kunne skabe noget der er nødvendigt og som bliver brugt.

    SvarSlet
  3. Jeg læste forleden, at det at strikke svarer helt til at meditere - jeg skal virkelig også igang igen.... Og måske vil jeg prøve at kaste mig ud i at lære at hækle....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg gerne tro :) Jeg har ofte et projekt igang, hvor jeg er nød til at koncentrere mig vildt om at strikke- så jeg ikke kan gøre noget andet imens- det tror jeg også er godt for mig :)
      Håber du kaster dig ud i et projekt- det gør godt :)

      Slet
  4. Jeg ville gerne være sådan en, der finder strikketøjet frem, så snart jeg sidder ned. Det er jeg bare ikke, og så må jeg nyde dine og andres strikkeenergi og kreationer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er også lige meget- heldigvis er vi ikke alle ens :)

      Slet
  5. Jeg strikker eller hækler også, når jeg ser tv. Og har tilsvarende gang i en række projekter, som kan passe med koncentrationsgraden, give afveksling etc. Hyggeligt at se med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange projekter igang på samme tid - herligt og meget genkendeligt :)

      Slet
  6. Det er godt at have lidt forskellige projekter i gang. Lidt til togrejsen, lidt til tv og måske noget, der gerne må kræve fuld koncentration.
    Strikning er fantastisk. Jeg kan høre introen fra Kammebornias podcasts, "varv etter varv" for mit indre øre, når jeg tænker på det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det godt, du nævner Kammebornias podcast ! Den er så dejlig at se og høre - så alle I der læser Evas ord, hop ind og se/lyt på youtube ; Kammebornia

      Slet