onsdag den 19. oktober 2016

Tak

For et par uger siden, tilbød jeg jer, der læser med her, at I kunne spørge mig om, ja vel alt, og jeg bad jer om hjælp - hvad ville I gerne læse og se herinde på mit lille sted i den store Blogverden..
I svarede og jeg skrev det ned. Jeg takker inderligt for alle indput, alle ord og spørgsmål.
Jeg kan mærke, jeg blev glad, fordi det jeg holder af at dele også er det, I kan lide at læse om, se billeder fra.
Jeg fik faktisk bare et enkelt spørgsmål ; Hvad jeg drømte om, sådan arbejdsmæssigt... Og så var der en, der synes jeg skulle skrive en manual om det valg, den proces, det var at flytte fra byen til landet.
Jeg er meget taknemmelig over, I gav jer tid til at skrive til mig, det har givet min lyst til at blogge, et gevaldigt løft. Det har også givet mig stof til nye tanker, fået mig til at mærke efter om hvad og hvordan , jeg ønsker at blogge. Tanker, der bare skal have lov til at rumle rundt og som der måske ikke kommer noget synligt ud af, men de gør mig godt. Så tak, fordi I gad at skrive.

Ps ; I er altid velkomne til at skrive til mig, enten her eller pr mail

16 kommentarer:

  1. Ej, hvor dejligt Miri! Jeg var vist bortrejst, da du skrev, men jeg elsker simpelthen dit univers her! Det føles som en lille get-away ind i skovdybet, og væk fra den travle hverdag. Håber du bliver ved med at blogge ALTID!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du var nede i de varme lande :) Mange tak - jeg varmer mig ved dine meget dejlige ord :)
      Jeg er netop kommet hjem og er ganske drivende våd af regn- tak for intet regntøj og gummistøvle med hul ... ;)

      Slet
  2. Og selv tak, selv om jeg ikke får kommenteret, så nyder jeg dine billeder og ord. Den ro, du søger, findes i dine ord og billeder og forplanter sig til os, der læser med. God onsdag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad at jeg i min egen søgen, kan få dig til at føle roen. Jeg er nemlig ofte meget heltisk/forvirret/urolig oppe i mit hoved :)

      Slet
  3. Jeg kommer til at tænke på et kapitel i ´Kvinder, der løber med ulve´, af Clarissa Pinkola Estés. Hvor der står, at hvis kvinder vil skabe - dvs. leve ! - må de omgive sig med andre kvinder, der tror på dem. Gode, nærende kvindefællesskaber. Og det har du - bl.a - her, Miri.
    Sådan oplever jeg det i hvert fald. Måske oplever du det anderledes?
    Jeg tror på din EGEN evne til at skabe. Jeg tror, du har en stor skaberkraft. Det kan jeg jo se. Og det har alle vi kvinder, når vi finder vores ulve sider frem. Hvis man ellers tror på den slags. Og det gør jeg ! Selvfølgelig vil der være lavvande i perioder. Og angst for, at skaberkraften aldrig skal komme igen. Det er en del af hele processen. Af hele livet. Det tænker jeg, du ved.
    Endnu et skønt billede - tak. Og tak for alt det du giver.
    Dejlige kvinde !

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Laila - det er helt utroligt, men jeg går og tumler med en masse tanker om fællesskaber, om hvordan jeg (vi) har brug for at indgå i fællesskaber. Om at brænde for noget. Om tilstanden at skabe. Jeg takker for ALT det du giver til mig og de andre der læser med her- tak :)

      Slet
  4. Svar: Jaså har du bott i Sverige? Var någonstans? Tack! Kul att du gillar mina bilder <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Du tager smukke billeder :) Jeg har haft et fritidshus i Sverige, Småland :)

      Slet
  5. Dejligt at høre, at din bloglyst er blevet næret. Du ved jo, at jeg holder meget af at kigge forbi her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg nyder dine besøg :) Jo, det var godt at læse jeres kommentarer og gode ideer :)

      Slet
  6. Jeg har været ude og "føjte" i autocamperen siden slutningen af august, så jeg så ikke dit indlæg. Men det glæder mig meget, at din bloglyst blev næret... :-) Jeg nyder at kigge ind til dig, når jeg kan, og jeg elsker at læse om dit hus i skoven. En dag vil jeg selv bo i skoven med natur og dyr omkring mig, men indtil videre inspireres jeg af dig og dit :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, at du kan finde lidt inspiration herinde, på dine rejser :) Synes det må være herligt at køre rundt i et slags mini hjem og opleve nyt :)

      Slet
  7. Holdt helt op med at trække vejret ( næsten) en manual om hvordan mv. Ang. At flytte fra by til land. Det ville virkelig være kærkomment. Går selv og tænker og drømmer. Men tør ikke rigtig. Dejlig blog og dejlige billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor godt du ikke holdt helt op med at trække dit vejr - ha ha :)
      Jeg bliver lidt svedt ved det ønske, om en manual, for jeg har jo bare kastet mig hovedkuls i dette landliv. Jeg tænker meget, men er også frygtelig spontan og handler ofte her og nu og uden megen overvejelse....Lad os se hvad tiden bringer, måske får jeg lyst til at skrive om det... Gisp ! Men , jeg synes virkelig du skal følge din drøm !!! Hvad er det værste der kan ske ? Øj, du får mine tanker i sving - ha ha :)

      Slet
  8. Skønt der kom så megen inspiration. Og det samtidig gøder din skrivelyst, der virkelig rammer, giver så megen energi.
    At berette om hverdagen i billeder og tekst, krydret med små indslag som drømme, visioner, og beslutningen fra by til udkant. Kan desværre ikke huske hele processen, var jo med fra før du trak teltpælene op, du havde en anden blog, eller husker jeg helt forkert?
    God lørdag - weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det betyder virkelig meget for mig, at I skriver jeres kommentarer. Jeg har haft en del blogge..Og jov, jeg endte een blog omkring min flytning og begyndte denne, da jeg var landet hernede :)

      Slet